چرا مبل نو صدا میده ؟ ۵ علت صدا دادن مبل نو

جستجو
چرا مبل نو صدا میده
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از سؤالاتی که ممکن است در زمان استفاده از مبلمان برای افراد پیش بیاید این است که چرا مبل نو صدا میده ؟ در واقع باید بدانید موارد زیادی هستند که موجب این مشکل می‌شوند. با این حال ما در این مقاله سعی کرده‌ایم ۵ دلیل اصلی که موجب صدا دادن مبلمان نو می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا مبل نو صدا میده ؟ علت صدای مبل نو چیست؟

چرا مبل نو صدا میده ؟ علت صدای مبل نو چیست؟

پس از خرید مبلمان نو چنانچه شما هم با صدای ناهنجار مبلمان مواجه شدید، حتماً دغدغه بزرگ در ذهنتان شکل خواهد گرفت که چرا مبل نو صدا میده؟ ‌اصلی ترین دلیلی که باعث صدا دادن مبلمان نو می‌شود کیفیت ساخت مبلمان است و چنانچه در اولین مرتبه استفاده از مبلمان، صدای ناهنجار از مبلمان شنیدید ممکن است مرتبط با کیفیت نامناسب متریال‌ هایی استفاده شده در آن باشد.

مبلمان ارزان قیمت که کیفیت پایینی دارند در مدت کوتاهی اتصالات کلاف آن شل و ضعیف شده با این حال زمانی که شما روی مبلمان می‌نشینید صدای جیرجیر از آن بلند خواهد شد.

  • طراحی نامناسب کلاف مبلمان

از جمله بهترین پاسخ‌هایی که می‌توان به سؤال چرا مبل نو صدا میده؟ داد طراحی نامناسب کلاف مبلمان است. به طوری که می‌توان کلاف نامناسب را علت اصلی صدا دادن مبلمان دانست. برای این منظور لازم است بدانید در تکیه‌گاه آن دسته از مبل‌هایی که خیلی نرم هستند، از متریال‌های خوب استفاده نشده و موجب کشیدگی اتصالات داخلی مبلمان می‌شود.

پس همین امر منجر به ایجاد صدای ناخوشایند از مبلمان نو خواهد شد. دقت داشته باشید شناخت انواع متریال‌های مناسب که در کلاف مبلمان استفاده می‌شود به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مبلمانی مناسب تهیه کنید.

چوب راش، چوب روسی و چوب سفید جزو متریال های استفاده شده در کلاف مبلمان هستند که می‌توان چوب راش را باکیفیت‌ترین و چوب سفید را بی‌کیفیت‌ترین نوع محصول برای ساخت کلاف مبلمان دانست.

  • توجه به قرارگیری پایه‌های مبلمان

استفاده از پایه‌های باکیفیت و مقاوم که بتواند وزن مبل و افراد را تحمل کند نیز نقش اساسی در نگه داشتن استایل مبلمان دارد. با این حال دلیل دیگری که موجب صدا دادن مبلمان نو می‌شود بی‌کیفیت بودن پایه‌های مبلمان و قرارگیری اشتباه آن خواهد بود. هر چقدر این پایه‌ ها قوی‌تر باشند استایل مبلمان بهتر حفظ شده و موجب استحکام بالای مبلمان می‌شود.این موضوع مخصوصا در هنگام خرید مبل کلاسیک باید مورد توجه قرار بگبیرد.

  • استفاده از پارچه و روکش نامناسب

جواب دیگری که می‌توان به سؤال چرا مبلمان نو صدا میده؟ داد استفاده از روکش و اجزای بیرونی نامناسب است. چنانچه کیفیت پارچه کفی مبل و حتی کوسن مبل ضعیف باشد موجب اصطکاک و حرکت می‌شود. با این حال وقتی شما روی مبل جابجا می‌شوید صدای جیرجیر و خش‌خش ایجاد می‌شود که برایتان ناخوشایند خواهد بود.

  • بررسی کیفیت تکیه گاه مبلمان

یکی دیگر از پنج عامل صدا دادن مبل نو بی‌کیفیت بودن تکیه ‌گاه است. وقتی شما روی مبلمان می‌نشینید و به آن تکیه می‌دهید اهمیت تکیه‌ گاه را متوجه خواهید شد و چنانچه در این زمان صدایی از قسمت تکیه ‌گاه شنیدید باید مطمئن شوید که در این قسمت مشکل دارد. برای مواجه نشدن با چنین مشکلاتی لازم است قبل از خرید مبلمان، متریال مصرفی برای تکیه‌گاه را بررسی کنید.

  • شل شدن مفاصل و صدا دادن مبل

علاوه بر آنچه بیان شد در جواب به سؤال چرا مبل نو صدا میده علت دیگری که می‌توان بیان کرد، شل شدن مفاصل است. زیرا بخش‌های مختلف چهارچوب و اجزای مبل با استفاده از اتصالات کنار هم قرار می‌گیرد.

حال چنانچه این اتصالات صحیح و اصولی مونتاژ نشوند به دلیل استفاده مداوم، شل خواهند شد و با ایجاد فشار بر روی مبلمان صدای تق‌تق و یا حتی ترکیدن به گوش می‌رسد.

تعمیر صدای مبل

تعمیر صدای مبل

حال با توجه به آنچه در خصوص دلایل صدا دادن مبل نو گفته شد نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که باید مبلمان را از تولیدی‌های معتبر چون تولیدی مبل آوان تهیه نمایید تا از کیفیت متریال‌هایی استفاده شده اطمینان خاطر داشته باشید. اما در صورت بروز مشکل می‌توانید به تعمیر صدای مبل بپردازید.

برای این منظور ابتدا باید منبع صدا را مشخص کرده و مطمئن شوید که کدام قسمت از مبلمان دچار مشکل شده است‌. بعد از آن چنانچه ایجاد صدا به دلیل شل شدن پیچ و اتصالات باشد می‌توانید با استفاده از پیچ گوشتی و آچار برای سفت کردن آن اقدام کنید و همچنین روغن کاری قسمت‌های متحرک به کاهش صدای مبلمان کمک می‌کند.

خرید مبلمان باکیفیت از فروشگاه آوان

پس از اینکه افراد اقدام به خرید مبلمان نمودند چنانچه با ایجاد صدا در مبلمان روبرو شدند برایشان سؤال پیش خواهد آمد که چرا مبل نو صدا میده؟ حال برای انتخاب مبلمان مناسب لازم است از مجموعه‌های معتبر که مشاوره‌های کامل ارائه می‌دهند کمک بگیرید.

برای این منظور لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ ترین نوع پارچه و چوب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *