راهنمای چیدمان مبل ۷ نفره به بهترین شکل

جستجو
آنچه در این مقاله میخوانید
چیدمان مبل ۷ نفره
آنچه در این مقاله میخوانید

استفاده از ست مبل ۷ نفره برای آپارتمان‌های کوچک مناسب‌تر از مبلمان ۹ نفره است. با این حال اگر شما هم به دنبال راهنمای چیدمان مبل ۷ نفره به بهترین شکل هستید باید مواردی را مدنظر قرار دهید.

مثلاً در اولین مرحله باید به طراحی و شکل پذیرایی دقت کنید و همچنین سبک مبلمان انتخابی‌تان را مشخص نمایید. با این حال ما سعی کرده‌ایم در ادامه انواع چیدمان مبل برای سالن‌های مربع و مستطیل را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین انواع چیدمان مبل ۷ نفره

از جمله اصلی ‌ترین قسمت‌های منازل، هال، پذیرایی و اتاق نشیمن است که همواره خانم‌ها سعی دارند دیزاین این قسمت‌ها به بهترین نحو انجام گیرد. چرا که طرح خاص برای چیدمان مبل هفت نفره تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد که اگر بخواهیم بهترین ایده‌ها برای چیدمان مبلمان را مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. علاوه بر این باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و آسان‌تر شدخ کارها با هوش مصنوعی، توصیه می‌کنیم حتما مطلب طراحی دکوراسیون با هوش مصنوعی را بخوانید تا بتوانید به ‌راحتی دکوراسیون منز‌ل‌تان را طراحی کنید.

  • چیدمان قرینه مبل ۷ نفره

از جمله بهترین ایده‌ها برای چیدمان مبل ۷ نفره، ایده قرینه است که در همه پذیرایی‌ها امکان اجرا دارد. مبل ۷ نفره که شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو کاناپه تک نفره می‌شود، در چیدمان قرینه باید به گونه‌ای چیده شود که تلویزیون یا شومینه به عنوان نقطه مرکزی در نظر گرفته شده و طبق آن مبلمان سر جای درستش قرار بگیرد.

در این چیدمان کاناپه سه نفره روبروی نقطه مرکزی قرار گرفته و کاناپه‌ دونفره نیز در جایی که رفت و آمد کمتر است قرار می‌گیرد. دو مبل تکی نیز با فاصله مناسب از همدیگر مقابل کاناپه دو نفره چیده می‌شود. برای برقراری نظم دکوراسیون، باید مبل‌ها با فاصله کمی از دیوار چیده شود.

چیدمان قرینه مبل ۷ نفره

  • چیدمان نامتقارن مبل هفت نفره

دیگر مدل چیدمان مبل ۷ نفره، چیدمان نامتقارن است که برعکس مدل قرینه بوده و برای آن دسته از خانم‌هایی که علاقه‌ای به چیدمان قرینه ندارند مناسب است. برای این سبک چیدمان می‌توان از مبلمان راحتی و مدرن که رنگ‌های متفاوتی دارد نیز استفاده کرد. پس در هنگام خرید مبل راحتی این مورد را در نظر بگیرید.

در این سبک چیدمان مبلمان به هیچ عنوان به صورت خطی و چسبیده به دیوار قرار نمی‌گیرد بلکه باید زاویه ۹۰ درجه را در نظر گرفت. به طوری که دو کاناپه بزرگ سه نفره و دو نفره در قسمتی از ضلع آن قرار می‌گیرد و کاناپه‌های تک نفره به صورت رندم گذاشته می‌شود.

همچنین چیدمان دایره‌ای مبلمان سبک چیدمان نامتقارن است. در هر صورت چیدمان مبل ۷ نفره باید به صورتی باشد که رعایت فاصله میان مبل‌ها در نظر گرفته شده و دید کافی از هر نقطه به نقطه دیگر و مرکز نقطه کانونی وجود داشته باشد.

  •  چیدمان مبلمان ۷ نفره در سالن مربع

علاوه بر آنچه گفته شد یکی از چیدمان‌هایی که باید به بررسی آن بپردازیم، چیدمان سالن مربع است. در این نوع چیدمان بررسی متراژ سالن پذیرایی جزو معیارهای مهم به شمار می‌رود. در صورتی که متراژ خیلی پایین باشد بهترین روش دورچین کردن مبلمان است. به طوری که باید در اطراف پذیرایی مبل‌ها قرار بگیرد و میز تی وی نیز در نقطه مرکزی واقع شود.

 چیدمان مبلمان هفت نفره در سالن مربع

همچنین در این فضاها باید میزها در کنار مبل‌ها قرار بگیرد. اما در صورتی که سالن پذیرایی مربع، متراژ بیشتری داشته باشد باید مبل‌ها در بخش اصلی وسط چین شود. در این چیدمان نیز تی وی باید در نقطه کانونی قرار بگیرد.

  •  چیدمان مبلمان ۷ نفره در پذیرایی مستطیل

چیدمان پذیرایی مستطیل نسبت به سالن‌های مربع کمی سخت‌تر است مخصوصا درباره مبل کلاسیک پس هنگام خرید مبل کلاسیک به این مهم توجه داشته باشید. زیرا با وجود عرض کم و طول زیاد فضا، باید مبل‌ها طوری چیده شود که برای مسیر رفت و آمد مشکلی به وجود نیاید.

چنانچه بخواهید چیدمان پذیرایی مستطیل باریک را اجرا کنید باید یکی از کاناپه‌های بزرگ و یک مبل تک نفره پشت به دیوار و دو مبل دیگر در طرف مقابل قرار گرفته و تلویزیون در قسمت پایین پذیرایی با فاصله کمی از مبل‌ها واقع شود.

 چیدمان مبلمان ۷ نفره در پذیرایی مستطیل

اما برای فضاهای مستطیل شکل بزرگ‌تر می‌توان از چینش u شکل استفاده کرد. چنانچه در قسمت بالا یا پایین پذیرایی در و پنجره‌ای وجود ندارد می‌توانید کاناپه سه نفره را در آن قسمت و پشت به دیوار قرار دهید و سپس دو عدد از مبل‌ها را در بخش راست و دو عدد دیگر را در بخش چپ بچینید تا یک نیم دایره یا یو تشکیل شود.

خرید بهترین مبلمان از فروشگاه آوان

توجه به نحوه چیدمان مبل ۷ نفره به بهترین شکل می‌تواند در زیبایی دکوراسیون منزل اهمیت زیادی داشته باشد. در صورتی که قصد خرید مبلمان و دریافت مشاوره دارید لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبل آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب ‌ترین نوع پارچه و چوب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند.

برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *