۱۰ راهکار پاک کردن لکه مبل صد در صد واقعی

جستجو
پاک کردن لکه مبل
آنچه در این مقاله میخوانید

با توجه به اینکه نگهداری صحیح از مبلمان و تمیز نگه داشتن آن می‌تواند در افزایش عمر مفید و حفظ زیبایی مبلمان تأثیر زیادی داشته باشد پس بهتر است با راهکارهای پاک کردن لکه مبل صد در صد واقعی آشنا شوید تا چنانچه با چنین معضلی روبرو شدید به راحتی بتوانید لکه‌ها را از بین ببرید. از طرفی از آنجایی که انواع روکش و پارچه‌های مبلی همواره در معرض لکه‌ها و کثیفی‌ها وجود دارند لازم است نحوه پاکسازی انواع لکه‌ها را بدانید تا بتوانید در زمان مناسب بهترین اقدام را انجام دهید.

پاک کردن لکه مبل مخمل با آبلیمو و جوش شیرین

در بررسی 10 راهکار مهم برای پاک کردن لکه مبل یکی از مهم‌ترین موارد که باید با آن پرداخته شود، تمیز کردن مبل مخمل است. از آنجایی که پارچه مخمل جزو پارچه‌های مبلی گران قیمت بوده پس باید برای تمیز کردنش دقت بیشتری به خرج داد. اولین روش برای پاک کردن لکه‌ ها از روی این نوع مبلمان استفاده از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو است.

برای این منظور لازم است نصف لیوان آبلیمو را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده اگرچه گاز تولید می‌کند اما این گاز اصلاً خطرناک و سمی نبوده بلکه به راحتی می‌توانید با پارچه نرم و تمیز از مایع جوش شیرین و آبلیمو روی لکه‌ها کشیده تا لکه ها به طور کامل پاک شود.

استفاده از محلول آب و صابون برای تمیز کردن لکه های مبل

استفاده از محلول آب و صابون برای تمیز کردن لکه های مبل

دومین روش و راهکار پاک کردن لکه مبل مخمل، استفاده از محلول آب و صابون است. برای این منظور کافی است محلولی از آب و صابون تهیه کرده و با استفاده از پارچه بدون پرز به آرامی لکه را پاک کنید. بهتر است از این روش هنگامی استفاده کنید که هنوز لکه روی مبل خشک نشده باشد زیرا در این مواقع بیشترین تأثیر خود را خواهد داشت.

استفاده از الکل و نمک برای پاک کردن انواع لکه در مبل

در سومین راهکار باید بگوییم چنانچه روی مبل شما آب ریخته باشد و رد لکه آب باقی بماند می‌توانید از محلول الکل و نمک جهت پاک کردن این لکه استفاده کنید. در بیشتر مواقع محلول الکل و نمک لکه نمک را به صورت کامل پاک می‌کند اما چنانچه مقداری از لکه باقی بماند می‌توانید ماده شوینده نیز به این محلول اضافه کنید و دوباره عمل پاکسازی را انجام دهید. این روش برای انواع مبلمان مناسب است.

محلول آب، سرکه و روغن زیتون برای مبل چرمی

محلول آب، سرکه و روغن زیتون برای مبل چرمی

چهارمین راهکار جهت پاک کردن لکه مبلمان چرمی پیشنهاد می‌شود. برای پاک کردن لکه از روی این مبلمان ابتدا باید با حوله تمیز گرد و خاک روی مبل گرفته شود. سپس با استفاده از محلول آب، سرکه و مقداری روغن زیتون می‌توان روی لکه را پاک کرد و سپس با استفاده از دستمال آن را خشک نمود.

پاک کردن لکه رنگ و خودکار از روی مبل

پنجمین موردی که در خصوص راهکارهای تمیز کردن لکه‌های مبل باید به آن بپردازیم، پاک کردن لکه رنگ از روی مبل است. برای این منظور باید خیلی سریع عمل کنید تا لکه خشک نشود. بهترین حالت استفاده شوینده‌های مناسب مثل شامپو فرش است. به طوری که می‌توانید کف حاصل شده از ترکیب این شوینده با آب را با استفاده از فرچه یا مسواک روی لکه بکشید تا کاملاً پاک شود.

رفع لکه خودکار ششمین راهکار برای پاک کردن لکه ‌های روی مبل است. برای این منظور می‌توانید با استفاده از پارچه سفید نخی تمیز و مقداری نمک عمل کنید. به طوری که باید پارچه را خیس کرده و سپس با استفاده از نمک برای پاک کردن لکه مبل اقدام کنید. اگر مبل چستر دارید بعد پاک کردن لکه ها برای اطلاع بیشتر در مورد نکات نگهداری مبل چستر بیشتر تحقیق نمایید.

پاک کردن لکه چربی و میوه از روی مبل

هفتمین و هشتمین راهکار برای پاک کردن لکه از روی مبل رفع لکه چربی و لکه میوه‌ها است. برای رفع لکه چربی مواد غذایی می‌توان از ترکیباتی چون پودر بچه، پودر ذرت و یا صابون چوب استفاده کنید. لکه میوه را نیز می‌توانید با چند قطره مایع ظرفشویی و پارچه خیس تمیز کنید.

پاک کردن لکه سوختگی و وایتکس از روی مبل

و اما نهمین و دهمین راهکار پاک کردن لکه مبل در خصوص پاک کردن لکه های ناشی از سوختگی یا برخورد وایتکس با پارچه مبل است. در صورتی که لکه سوختگی سطحی باشد می‌توانید از ترکیب آب و گلیسیرین برای پاک کردن آن استفاده کنید. همچنین در صورتی که لکه وایتکس بر روی پارچه مبل باقی مانده باشد می‌توانید از ترکیب الکل ایزوپروپیل و آب استفاده کنید.پاکیزگی یکی از راههای افزایش طول عمر مبل است که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخن پایانی

برای نگهداری مبلمان به روش درست باید دقت زیادی شود زیرا نگهداری درست می‌تواند موجب افزایش طول عمر مبلمان شود. اما چنانچه نیاز به خرید بهترین نوع مبلمان و یا مشاوره در این خصوص دارید لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان از قبیل مبل راحتی و مدرن ، مبل استیل، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *