ترفند های افزایش طول عمر مبل بالا بردن طول عمر مبل

جستجو
افزایش طول عمر مبل
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از سؤالات اساسی که بعد از خرید مبلمان برای مشتریان پیش می‌آید راهکارها و ترفندهای افزایش طول عمر مبل است. در واقع اگرچه کیفیت کلاف و متریال استفاده شده برای ساخت مبلمان اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند سالیان زیاد از مبلمان استفاده کنید اما طبیعتاً چگونگی نگهداری آن نیز تأثیر زیادی در طول عمر مبلمان خواهد داشت. از این رو ما سعی کرده‌ایم در این مقاله راه‌های افزایش طول عمر مبل را بررسی کنیم.

مواظب نور خورشید و گرمای بخاری باشید

یکی از اصلی‌ترین ترفندهای افزایش طول عمر مبل ، حفاظت از مبلمان در مقابل نور مستقیم آفتاب است. به طوری که اگر مبلمان در معرض نور خورشید قرار بگیرد احتمال تغییر رنگ و ظاهر پارچه مبل وجود دارد. همچنین قرارگیری مبلمان چرمی در مقابل نور خورشید موجب ترک ‌دار شدن رویه مبل‌ها خواهد شد.

چنانچه خانه شما پنجره‌های بزرگ دارد و قرار است چیدمان مبلمان به گونه‌ای باشد که مبل در مقابل نور قرار بگیرد می‌توانید از پارچه‌های ضخیم برای محافظت از مبلمان استفاده کنید. به ویژه زمان خرید مبل چستر این مورد را در نظر بگیرید علاوه بر این لازم است بدانید حرارت بخاری و شومینه می‌تواند باعث کاهش طول عمر مبلمان شود. با این حال اگر می‌خواهید طول عمر مبلمان شما افزایش پیدا کند باید حداقل مبلمان یک و نیم متر از شومینه و بخاری فاصله داشته باشد.

دور نگه داشتن حیوانات خانگی از مبلمان

امروزه حیوانات خانگی به دوستان بی‌همتا برای افراد تبدیل شده‌اند که البته در خصوص نحوه نگهداری آن‌ها باید دقت کافی شود. مثلاً لازم است بدانید این حیوانات یکی از مهم‌ترین عاملان خراب شدن مبلمان هستند؛ زیرا موهای سگ و گربه وقتی بر روی مبلمان قرار می‌گیرد پاک کردن آن بسیار سخت است. این امر موجب شده به مرور پارچه مبلمان رنگ کدر به خود بگیرد. همچنین عرق و آب دهان حیوانات که به پارچه مبلمان نفوذ می‌کند موجب کاهش عمر آن می‌شود. پس برای افزایش طول عمر مبل باید حیوانات خانگی را از مبلمان دور نگه دارید.توجه به این امر به ویژه برای خرید مبل کلاسیک باید مورد توجه قرار بگیرد.

بالا بردن طول عمر مبل در برابر پوسیدگی

بالا بردن طول عمر مبل در برابر پوسیدگی

یکی دیگر از مواردی که در خصوص افزایش طول عمر مبل باید به آن توجه شود، حفاظت از مبلمان در برابر پوسیدگی است. برای این منظور حتماً باید مبلمان تمیز نگه داشته شود. به طوری که لازم است با استفاده از یک پارچه نرم و خشک به صورت منظم مبل را تمیز کنید.

همچنین در صورتی که ممکن است مبلمان شما در معرض آب قرار بگیرد حتماً لازم است از پارچه‌های ضد آب استفاده کنید تا از پوسیدگی جلوگیری شود. رطوبت نیز یکی دیگر از مواردی است که موجب پوسیدگی مبلمان می‌شود. با این حال باید مبلمان را در فضای دور از رطوبت بگذارید.

حفاظت از مبلمان در برابر خراش

روش دیگر برای بالا بردن طول عمر مبلمان حفاظت از مبل در برابر خراش و آسیب است. برای این منظور می‌توانید روش‌هایی را به کار بگیرید. مثلاً قرار دادن فرش یا موکت زیر مبل از خراشیدن و آسیب سطح مبل جلوگیری می‌کند. استفاده از روش شستشوی مناسب نیز بسیار مهم است و باید به صورت منظم مبلمان تمیز شود تا از خراشیدگی آن جلوگیری شود.توجه به این امر به ویژه برای خرید مبل راحتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کشیدن مبل‌ها بر روی زمین نیز باعث پریدگی لبه‌های پایه مبل شده و ظاهر آن را زشت می‌کند و حتی ممکن است باعث شکستن پایه‌های مبل شود. در هنگام اثاث کشی نیز باید به قسمت‌های چوبی مبل بسیار دقت شود و از محافظ‌های مناسب برای پوشاندن این قسمت‌ها استفاده گردد زیرا خراشیدگی طول عمر مبل را کاهش می‌دهد.

 برطرف کردن گرد و غبار روی مبل

 برطرف کردن گرد و غبار روی مبل

یکی دیگر از اساسی‌ترین مواردی که موجب کاهش طول عمر مبلمان می‌شود وجود گرد و غبار روی پارچه مبل است. برای این منظور لازم است مرتباً با کمک جاروبرقی یا پارچه مناسب، مبل را تمیز نگهدارید. با این کار از تیره شدن و کدر شدن مبل جلوگیری می‌شود و در نهایت مبلمان ظاهر تمیز و زیبا دارد که این امر در افزایش طول عمر مبل مؤثر است. در خصوص پاک کردن پارچه مبل چرمی نیز باید از دستمال نمدار استفاده نمود و در انتها کاملاً روی مبل را خشک کرد تا از پوسته‌پوسته شدن مبلمان جلوگیری شود.

افزایش طول عمر مبل

دانستن ترفندهای افزایش طول عمر مبل تأثیر زیادی در بالا بردن زمان استفاده از مبلمان دارد. چنانچه شما این ترفندها را مورد استفاده قرار دهید سالیان دراز مبلمان شیک و جذابی خواهید داشت. البته مهم‌تر از همه این‌ها خرید مبلمان باکیفیت و مرغوب مثلا خرید مبل ال با کیفیت است و چنانچه شما در اول کار بهترین نوع مبلمان را تهیه کنید استرسی برای زود خراب شدن آن نخواهید داشت.

برای این منظور لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *