بهترین چوب برای مبل سلطنتی چیست؟

جستجو
چوب برای مبل سلطنتی
آنچه در این مقاله میخوانید

بهترین چوب برای مبل سلطنتی چوب گردو و چوب راش است‌. البته چوب گردو گران‌تر و مقاوم‌تر از چوب راش است‌، همچنین چوب گردو در برابر فرسایش استحکام بیشتری نسبت به راش دارد‌؛ ولی چوب راش سطح صاف‌تر و گره‌های کمتری دارد مهم‌تر اینکه از لحاظ منبت کاری شکل‌پذیری راحت‌تر و رنگ‌پذیری بهتری در مقایسه با چوب گردو دارد.

پس با این حال چوب گردو و چوب راش هر دو بهترین چوب برای مبل سلطنتی به شمار می‌آیند؛ ولی چوب‌های دیگری هم مثل چوب روس و چنار در بازار وجود دارد که برای ساخت انواع مبلمان سلطنتی مورد استقبال صنعت گران و مبل سازان قرار گرفته است.

انتخاب بهترین چوب برای مبل سلطنتی

بهترین چوب برای مبل سلطنتی

انتخاب بهترین چوب برای مبلمان سلطنتی چندان کار ساده‌ای نیست؛ چون چوب‌های طبیعی هر کدام مشخصات و کاربردهای خاصی دارند. اگر چه در بین مبلمان چوبی تنوع و زیبایی گسترده‌ای به چشم می‌خورد؛ اما هر نوع چوب طبیعی برای ساخت مبلمان سلطنتی مناسب نیست، شاید چوب صنوبر بهترین چوب برای مبل راحتی باشد؛ ولی برای ساخت مبل سلطنتی مورد ایده الی نیست. در واقع بهترین چوب برای مبلمان سلطنتی تنها چوب‌هایی هستند که مقاومت خوبی دارند و در شرایط مختلف استحکام و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

انتخاب بهترین چوب مبل

اگر به دنبال بهترین چوب برای مبل سلطنتی هستید باید گفت چوب‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. پس در صورت انتخاب چوب بی‌کیفیت برای مبلمان سلطنتی برایتان مشکلاتی زیادی ایجاد می‌شود مانند:

  • پس دادن رنگ
  • عدم جذب رنگ
  • کش آمدن چوب در اثر فشار
  • سست شدن مقاومت چوب
  • شکل‌پذیری و منبت کاری سخت
  • سروصدای قسمت‌های چوبی مبل
  • شکستگی و پوسیدگی سریع چوب در محیط های مرطوب و غیره

بهترین چوب برای مبلمان سلطنتی یا همان مبل استیل و نیمه استیل چوب‌هایی هستند که در صنعت ساخت مبل دارای یکسری ویژگی‌های خاص باشند. از این رو در ادامه چند نمونه از مناسب‌ترین چوب برای مبل سلطنتی را به شما معرفی می‌کنیم.

گرانترین چوب برای مبلمان

چوب گردو یکی از گران‌ترین و بهترین انواع چوب برای ساخت مبل سلطنتی است. این نمونه چوب ارزشمند و طبیعی بسیار مستحکم و بادوام است. همچنین از نظر ظاهری بافت متراکم و یکدستی دارد. مهم‌تر اینکه چوب گردو برای مبل سلطنتی مقاومت بسیار بالایی در مقابل نفوذ حشرات، ترک خوردگی و پوسیدگی دارد. به همین دلیل چوب گردو گران‌ترین و بهترین چوب برای مبل سلطنتی محسوب می‌شود.

ارزان‌ترین چوب برای مبل

ارزان‌ترین چوب برای مبل

هنگام انتخاب بهترین اما ارزان‌ترین چوب برای مبل سلطنتی باید به سراغ چوب راش بروید. چوب راش نسبت به چوب گردو ارزان‌تر است؛ ولی از لحاظ مقاومت و استحکام در برابر سایش و ترک خوردگی مقاومت خوبی دارد‌. همچنین از انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالایی برخوردار است. شاید تشخیص چوب راش در مبل سلطنتی نسبت به چوب گردو کار چندان ساده‌ای نباشد؛ اما چوب راش بافت یکنواخت‌تر و صاف‌تری دارد. همچنین رنگ‌پذیری و پرداخت آن از چوب گردو راحت‌تر است. فراموش نکنید که تشخیص چوب راش در مبلمان را حتما بایستی بلد باشید.

تشخیص چوب مبل

زمانی که قصد خرید مبل کلاسیک و مرغوب را دارید لازم است در انتخاب بهترین چوب برای مبل سلطنتی علاوه بر چوب گردو و راش نیز چوب‌های دیگری را هم بشناسید. در ادامه دو نمونه دیگر از بهترین چوب برای مبلمان سلطنتی را به شما معرفی می‌کنیم.

چوب روس برای مبل سلطنتی

به مجموعه چوب‌های طبیعی که از روسیه به داخل ایران وارد می‌شود چوب‌های روس یا همان چوب سفید گفته می‌شود. معمولاً چوب‌های روسی که در مبلمان سلطنتی استفاده‌ می‌شوند از درخت کاج روسی هستند. این چوب‌ها چگالی بالایی دارند همچنین در برابر خوردگی استحکام خوبی دارند. مهم‌تر اینکه در ساختار مبلمان سلطنتی وزن سبک‌تری نسبت به چوب گردو دارند‌.

چوب چنار برای مبل سلطنتی

چنار یکی از مناسب‌ترین چوب‌ها برای مبلمان سلطنتی است که بافت و رنگ نسبتاً ثابتی دارد. معمولاً بافت چوب چنار ویژگی‌های خاصی دارد و قیمت آن نسبتاً ارزان است. بنابراین قیمت تمام شده مبلمان سلطنتی با چوب چنار خیلی ارزان‌تر از چوب گردو و راش است‌.

همچنین اگر برای تصمیم بهتر برایتان سوال پیش آمده که مبل سلطنتی کلاسیک انتخاب کنید یا نئو کلاسیک باید تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک را بدانید.

سخن پایانی

از آنجایی که مبلمان سلطنتی پرطرفدارترین مبل های کلاسیک شناخته شده‌اند بنابراین در مبلمان استیل هر چقدر نقش و نگار روی چوب‌ها بیشتر باشد رنگ و لعاب مبلمان زیباتر و باشکوه‌تر است؛ اما هیچ‌گاه گول ظاهر زیبای مبلمان سلطنتی را نخورید چون برای ساخت مبلمان سلطنتی چوب‌های متنوعی مثل چوب توسکا، افرا، کاج و… به کار می‌رود؛ ولی بهترین چوب برای مبل سلطنتی تنها چوب گردو، راش، چنار و چوب روس است.

پس اگر شناخت زیادی روی کیفیت و نوع چوب مبلمان سلطنتی، کلاسیک، راحتی و… ندارید بهتر است خرید انواع مبل خود را با اطمینان کامل با تضمین کیفیت چوب و پارچه از مبل آوان انجام دهید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *