تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک چیست؟ (۴ تفاوت مهم)

جستجو
تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک
آنچه در این مقاله میخوانید

تنوع بالا در سبک‌های مبلمان به افراد این امکان را می‌دهد تا کاملاً متناسب با سلیقه و نیاز خود محصول را انتخاب کنند. حال پیش از هر امری لازم است با تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را از بین سبک‌های مبلمان انتخاب کنید.

لذا با مراجعه به مراکز خرید مبلمان با اسامی مختلف مبلمان کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک و راحتی مواجه خواهید شد که شاید برایتان گیج‌کننده باشد. از این رو ما در این مقاله توضیحی کامل در خصوص تفاوت دو نوع پرفروش مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک داده‌ایم.

مبل کلاسیک چیست؟

قبل از اینکه در خصوص تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک صحبت کنیم بهتر است هر کدام از سبک‌های این مبلمان را به طور واضح توضیح دهیم. مبل کلاسیک نوعی مبلمان است که نشیمنی راحت دارد و هنگام خرید مبل کلاسیک توجه داشته باشید که در نمای مبلمان از چوب استفاده شده و منبت کاری آن بسیار به چشم می‌خورد.

این نوع مبلمان با تنوع بالا تولید می‌شود و جزو مبلمان لوکس شناخته شده که طرفداران زیادی دارد. این مبلمان دارای انواع مختلفی چون مبل کلاسیک ترک، مبل کلاسیک ظریف، مبل کلاسیک فرانسوی، مبل کلاسیک ایتالیایی، مبل چستر کلاسیک و مبل کلاسیک انگلیسی است.

مبل نئوکلاسیک چیست؟

مبل نئوکلاسیک در واقع دسته‌ای از انواع مبل‌های کلاسیک است که به آن مبل کلاسیک فرانسوی نیز گفته می‌شود. این سبک از مبلمان طراحی بین مبلمان کلاسیک و مدرن دارد که در کنار زیبایی و تجمل، راحت و مدرن است و در واقع می‌توان گفت تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک در مبلمان نئوکلاسیک به چشم می‌خورد.

در این نوع مبلمان منبت کاری ظریف و ساده‌ای استفاده شده است با این حال می‌توانید حتی برای اتاق‌های پذیرایی کوچک و نقلی از این مبلمان استفاده کنید. مبلمان نئوکلاسیک بر اساس خطوط مستقیم و فرم‌های مستطیل شکل طراحی شده است.

تفاوت رنگ مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت رنگ مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

یکی از مهم‌ترین مواردی که به عنوان تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک شناخته می‌شود رنگ‌بندی این مبلمان است. رنگ مبلمان سبک نئوکلاسیک ساده و ملایم است و بیشتر از رنگ‌های و ملایم چون خاکستری، سفید، بژ، کرم و طوسی استفاده می‌شود. اما تنوع رنگی در مبلمان کلاسیک بسیار زیاد است و این نوع مبلمان را می‌توانید با هر رنگی تهیه کنید.

تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک از لحاظ جنس پارچه

دیگر تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک مرتبط با جنس پارچه استفاده شده در این مبلمان است. در مبلمان سبک کلاسیک معمولاً از پارچه‌های گل‌دار که نقش و نگار زیادی دارد استفاده می‌شود. این پارچه‌ها به صورت زربافت پرزرق‌وبرق و میله کاری شده است اما مبلمان سبک نئوکلاسیک پارچه‌های مبلی ساده که طرح‌های بسیار ظریف دارند استفاده می‌شود.

با این حال چنانچه ترجیح شما خرید مبلمان اصیل و البته ظریف است پیشنهاد می‌کنیم به دنبال خرید مبلمان با سبک نئوکلاسیک باشید که برای این منظور می‌توانید به مجموعه مبل آوان مراجعه کنید. در این مجموعه مرغوب ترین و بهترین نوع مبلمان عرضه می‌شود.

ابعاد و اندازه مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

مبحث مهم دیگری که در تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک باید به آن پرداخته شود مرتبط با ابعاد و اندازه این مبلمان است. در این خصوص می‌توان گفت این سبک کلاسیک معمولاً ابعاد و اندازه بزرگی دارد و برای خانه‌های بزرگ و مجلل گزینه‌ای مناسب به حساب می‌آید و استفاده از این نوع مبلمان برای فضاهای کوچک به هیچ عنوان مناسب نیست.

اما اگر برای آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک امروزی به دنبال مبلمان ظریف و با اصالت هستید می‌توانید مبلمان نئوکلاسیک که به اندازه جمع و جورتر دارد را انتخاب کنید.

بررسی تفاوت قیمت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

بررسی تفاوت قیمت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک

در یک بررسی کلی می‌توان گفت قیمت مبل نئوکلاسیک کمتر از مبلمان کلاسیک است زیرا ابعاد و اندازه مبلمان کلاسیک بزرگ‌تر بوده و منبت کاری‌هایی استفاده شده بر روی آن بیشتر است‌.

اما به طور کلی باید بدانید عوامل متعددی در قیمت مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک وجود دارد که شامل مواردی چون نوع متریال مصرفی، نوع چوب استفاده شده، تعداد اجزای ست مبلمان، جنس پارچه استفاده شده میزان منبت کاری و ابعاد مبلمان می‌شود.

برای چیدمان بهتر منزل و محیط کار خود توصیه می‌کنیم مطلب تفاوت مبل مدرن و کلاسیک را حتما بخوانید. این مقاله به شما نکات خوبی در زمینه انتخاب مبلمان مناسب به شما می‌آموزد.

خرید مبل کلاسیک و نئو کلاسیک

بررسی تفاوت مبل کلاسیک و نئوکلاسیک جزو آن دسته از موارد بسیار مهمی است که افراد در هنگام خرید این محصولات باید به آن توجه داشته باشند لذا برای هر دکوراسیون و خانه‌ای باید مبلمان مناسب و متناسب با فضا مورد نظر انتخاب شود.

با این وجود چنانچه نیاز به مشاوره خرید و سفارش بهترین نوع مبلمان را دارید لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبل آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب ‌ترین نوع پارچه و چوب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب سفارش و کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *