نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل

جستجو
چیدمان مبل در پذیرایی مربع
آنچه در این مقاله میخوانید

چیدمان مبل در پذیرایی مربع بهتر است حول بزرگ‌ترین میز مبلمان باشد. این ایده بسیار کلاسیک و خارق‌العاده است. با اجرای این نوع چیدمان یک فضای خودمانی و دل‌نشین در خانه ایجاد می‌شود‌. همچنین افراد موقع صحبت کردن رو در روی همدیگر قرار می‌گیرند. البته اگر می‌خواهید با چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل نمای زیباتر و دکوراسیون لوکس‌تری داشته باشید بهتر است ایده‌های دیگری را در فضای خانه امتحان کنید. مطمئناً یکی از این ایده‌ها انتخاب جذابی برای پذیرایی مربع شما خواهد بود که پیش از خرید انواع مبل مثلا خرید مبل راحتی باید این موارد را در نظر بگیرید.

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مربع

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مربع

آیا تا به حال به چیدمان مبلمان در اطراف شومینه فکر کرده‌اید! اگر سالن پذیرایی منزل شما مربع شکل است بهتر است قبل از هر کاری مخصوصا خرید مبل کلاسیک برای چیدمان پذیرایی مربع شکل ایرانی حتماً یکی از لوازم خانه مثل میز، تلویزیون، شومینه و… را به عنوان مرکز اصلی چیدمان مبل‌ها قرار دهید.

اگر دوست دارید شومینه حکم ضلع اصلی چیدمان شما باشد بهتر است در ابتدا دو عدد از مبل‌های تک نفره را در کناره‌های شومینه قرار دهید. سپس با توجه به فضای اطراف شومینه مبل‌های دیگر را در پیرامون مبل‌های تک نفره بچینید. یقیناً در این مدل چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل یک فضای دنجی را برای گفتگوهای دوستانه خود مهیا کرده‌اید.

چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مربع شکل

معمولاً مبلمان هفت نفره شامل یک کاناپه 3 نفره و 4 مبل تک نفره است. پس نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل برای مبلمان 7 نفره به این صورت است که ابتدا باید جایگاه کاناپه مشخص شود. سپس مبل‌های تک نفره در حول مبل 3 نفره چیده شوند‌‌. یادتان باشد چیدمان مبل کلاسیک در پذیرایی مربع شکل باید با حساسیت بیشتری انجام شود. چون قرینه چیدن مبلمان کلاسیک زیبایی این مدل از مبلمان را چند برابر می‌کند.

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل

اگر سالن پذیرایی مربع شکل شما آن‌چنان بزرگ است که امکان چیدن 2 دست مبل برایتان وجود دارد بهتر است سالن پذیرایی را به دو قسمت مجزا تقسیم ‌کنید. مبلمانی که شیک‌تر و جدیدتر هستند را در قسمت پذیرایی از مهمانان یا در اطراف شومینه قرار دهید. سپس مبلمان راحتی و مبل‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را حول تلویزیون قرار دهید. فراموش نکنید در چیدمان پذیرایی مربع با دو دست مبل نباید مبل‌ها را به یکدیگر بچسبانید چون باید چند راه خروجی داشته باشید‌.

چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع شکل

یکی از لوکس‌ترین مبل‌هایی که اغلب در خانه‌های ایرانی دیده می‌شود مبلمان سلطنتی با منبت‌های باشکوه است. پس در هنگام چیدمان مبل سلطنتی باید حواستان به زیبایی منبت و تراشکاری‌های پایه‌ها و تاج مبل‌ها باشد. از این رو بهتر است مبل ۳ نفره را در رو به روی تلویزیون قرار دهید.

اگر یکی از دیوار سالن پذیرایی شما پرده دارد بهتر است مبل 3 نفره را در کنار همان دیوار که نمای بیشتری دارد قرار دهید. بهترین چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مربع شکل به صورت تقارن است. پس سعی کنید در چیدمان پذیرایی مربع میز جلو مبلی را نقطه مرکز چیدمان قرار دهید‌.

چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مربع

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مربع

چیدمان مبل و میز ناهار خوری خوری ست در سالن پذیرایی مربع نمای بسیار جذاب و لاکچری را ایجاد می‌کند‌ به شرط آنکه نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. برای این کار لازم است یکی از دیوارهای سالن پذیرایی را منحصراً برای چیدن میز غذاخوری در نظر بگیرید.

پس شما برای چیدمان پذیرایی مربع کوچک تنها روی 3 دیوار حساب باز کنید. در چنین حالتی بهتر است کاناپه و تلویزیون را رو به روی هم قرار دهید. سپس مبل‌های تکی را در کنار دیواری بچینید که رو به روی میزان ناهارخوری است.پس حتما قبل از خرید انواع میز ناهار خوری به این نکته توجه نمایید.

چیدمان مبل ال در پذیرایی مربع

در مورد خرید مبل ال باید اضافه کنیم که یکی از راحت ترین چیدمان مبل در پذیرایی مربع مربوط به چیدمان مبل ال است. اصولاً مبل‌های ال همان‌طور که از اسمش پیداست به طور پیوسته یکی از گوشه‌های سالن پذیرایی را به شکل L پوشش می‌دهند. اما این گوشه سالن پذیرایی بهتر است دقیقاً نقطه متقاطع آشپزخانه باشد. بدون شک زمانی که وارد سالن پذیرایی مربع می‌شوید انتظار دارید فضای اطراف آشپزخانه خلوت‌تر از نقاط دیگر سالن باشد.

بهترین چیدمان مبل در پذیرایی

بهترین چیدمان مبل در پذیرایی

چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل به سبک خانواده‌های ایرانی نسبتاً کار دشواری است؛ چون بیشتر خانم‌های ایرانی تمایل دارند در کنار چیدمان مبلمان خود در سالن پذیرایی یکسری لوازم مثل کنسول، بوفه، آباژورهای کنار سالنی و… داشته باشند. اما یادتان باشد چیدمان لوازم زیاد کار درستی نیست‌؛ چون شما فقط یک خانه صمیمی و دل‌چسب می‌خواهید نه یک فروشگاه وسایل و اکسسوری منزل!

پس در خرید مبلمان خود سعی کنید مبل‌هایی را انتخاب کنید که به تنهایی بیشترین زیبایی را به دکوراسیون منزل شما هدیه دهند. برای این کار می‌توانید به نمایشگاه مبل آوان با تنوع گسترده‌ای از مبل راحتی و مدرن، مبل نئوکلاسیک، مبل کلاسیک، مبل استیل و همچنین مبل ال، و برای خرید مبل چستر و مبل تختخواب شو مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *