فرق مبلمان پایه استیل با چوبی (مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی؟)

جستجو
فرق مبلمان پایه استیل با چوبی
آنچه در این مقاله میخوانید

فرق مبلمان پایه استیل با چوبی بیشتر در میزان مقاومت و زیبایی هر کدام است. اگر چه مبلمان پایه استیل و چوبی هر دو برای تمامی سبک های دکوراسیون طراحی و تولید می‌شوند؛ اما مبل های پایه فلزی بیشتر در سبک های مدرن به کار می‌روند؛ چون ظاهر شیک‌تر و دوام بیشتری نسبت به مبل های پایه چوبی دارند.

از طرفی مبل های پایه چوبی بیشتر برای سبک های کلاسیک و سنتی مناسب هستند. چون تولیدکنندگان و صنعتگران مبل می‌توانند به راحتی طرح و نقش چوب‌های بدنه‌ی مبل را روی پایه‌های مبل هم پیاده کنند. سپس با ایجاد یک هماهنگی میان منبت تاج و دسته‌های مبل با منبت پایه‌های مبل جلوه بیشتری را در ظاهر مبلمان چوبی به وجود آورند.

در ادامه برای اینکه فرق مبلمان پایه استیل با چوبی را بهتر متوجه شویم به برسی مبل پایه چوبی و فلزی می پردازیم تا بفهمیم مبل پایه استیل بهتره یا چوبی چون انتخاب میان مبل پایه استیل و چوبی بستگی به سلیقه شما، استایل داخلی منزلتان، و نیازهای استفاده دارد و اینکه این دو نوع مبل دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب متفاوتی هستند. با ما همراه باشید.

فرق مبلمان پایه استیل با چوبی

فرق مبلمان پایه استیل با چوبی

به طور کلی فرق مبلمان پایه استیل با چوبی تنها در جنس و طرح پایه‌های مبلمان است. اگر چه پایه‌های مبلمان از جنس چوبی و استیل در طرح های متنوعی تولید می‌شوند‌. اما اینکه پایه مورد نیاز مبلمان از نوع فلزی باشد یا چوبی بستگی به نوع مبل و برخی پارامترهای مهم دیگر دارد. به همین دلیل در ادامه هر کدام از پایه‌های فلزی و چوبی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

پایه مبل چوبی

پایه‌هایی که در مبلمان از جنس چوب هستند جلوه‌ای گرم و کاملاً صمیمی در ساختار مبل ها ایجاد می‌کنند‌. اگر چه این نوع پایه‌ها بیشتر در مبل های معمولی و سنتی به کار می‌روند؛ ولی می‌توانند با تراشکاری‌های برجسته و منبت‌های بسیار شکیل در طراحی های کلاسیک و طراحی های روستیک نیز ظاهر خیلی زیبایی را بیافرینند.

مهم‌تر اینکه چوب ساختار نسبتاً متراکمی دارد پس به راحتی پایه‌های چوبی می‌توانند با مقاومت مکانیکی بالا وزن خوبی را تحمل کنند. درست است که پایه‌های چوبی در برابر نم و رطوبت دوام زیادی ندارند؛ اما با مراقبت‌های مناسب این نوع پایه‌های مبل ماندگاری بالایی از خود نشان می‌دهند. از طرفی به دلیل فیکس بودن پایه چوبی به کلاف اصلی مبل هیچ گاه بر اثر جا به جایی زیاد لق نمی‌شوند.

پایه مبل فلزی

پایه‌های مبلی که از جنس فلزی هستند اصولاً یا از فولاد و یا از آلومینیوم ساخته می‌شوند. بنابراین پایه‌های فلزی مقاومت خیلی بیشتری نسبت به پایه‌های چوبی دارند‌. از طرفی سبک‌تر از پایه‌های چوبی هستند‌ و ظاهر جدیدتری دارند. به همین دلیل پایه‌های فلزی بیشتر برای تولید مبلمان مدرن مثل مبل راحتی (هنگام خرید مبل ال و مبل چستر) و یا مبل های صنعتی به کار می‌روند‌. مهم‌تر اینکه پایه‌های فلزی حجم کمتری در مقایسه با پایه‌های چوبی دارند و در هنگام چیدمان فضای کمتری از خانه و یا محل کار را اشغال می‌کنند.

نکته مهم در مورد فرق مبلمان پایه استیل با چوبی این است که پایه‌های فلزی اگر چه در برابر ضربه، فشار و خراشیدگی مقاومت بالایی دارند اما به مرور زمان در هوای مرطوب دچار زنگ زدگی می‌شوند‌. در نتیجه از زیبایی مبل تا حدودی کاسته می‌شود‌ حتی ممکن است که به مرور زمان پایه‌های فلزی لق شده و باعث خرابی مبل شوند.

معایب مبل پایه فلزی

معایب مبل با پایه استیل یا دیگر فلزات به ویژه هنگام خرید مبل راحتی ممکن است عبارت باشند از:

سردی:

فلزات معمولاً حرارت را به خوبی منتقل می‌کنند، بنابراین ممکن است مبل با پایه استیل در زمستان خنک و سرد به نظر بیاید و از لحاظ راحتی کمی کمتر باشد.

آسیب‌پذیری نسبت به ضربه:

ممکن است فلزات به راحتی خراش بخورند یا در صورت ضربه قابل خرد شدن باشند، بنابراین نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.

قابلیت جذب لکه:

برخی از فلزات، مانند استیل، ممکن است به راحتی لکه بخورند، بنابراین نیاز به تمیزکاری منظم دارند تا زیبایی آنها حفظ شود.

چه پایه ای برای مبلمان مناسب است؟

چه پایه ای برای مبلمان مناسب است؟

یکی از مواردی که در هنگام ساخت انواع مبل بسیار حائز اهمیت است جنس پایه مبل می‌باشد‌. جنس پایه مبل تأثیر زیادی روی کیفیت مبل و کاربری آسان آن دارد. پس نباید در هنگام خرید مبلمان مختلف از شناخت پایه مبل و بررسی فرق مبلمان پایه استیل و چوبی کوتاهی کنید‌. حتماً در هنگام خرید مبل باید بدانید برای چه مکانی و برای استفاده در چه کاری مبلمان را خریداری می‌کنید‌. اگر قصد دارید مبل اداری خریداری کنید بهتر است پایه‌های مبلمان اداری از نوع استیل و یا فلزات دیگر باشد؛ ولی اگر می‌خواهید برای سبک‌های دیگری از دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان مبلمان مناسبی را انتخاب نمایید لازم است تنوع بیشتری از پایه‌های استیل و چوبی را با یکدیگر مقایسه کنید.

مبلمان پایه فلزی چه مزایایی دارند؟

مبلمان پایه فلزی چه مزایایی دارند؟

دقت کنید از لحاظ قیمت مبل های پایه فلزی خصوصاً پایه استیل مقرون به‌صرفه‌تر هستند. همچنین استحکام و مقاومت بسیاری بالایی دارند. از طرفی تعویض پایه‌های فلزی تنها با باز و بسته کردن چند پیچ کوچک نسبت به پایه‌های چوبی سریع‌تر و به سادگی انجام می‌شود. مهم‌تر اینکه تنوع فروش مبلمان پایه استیل و سایر پایه‌های فلزی بسیار زیاد است و در مقایسه با مبل های پایه چوبی شکل‌های متنوع‌تری دارند.

مبلمان پایه چوبی چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای مبلمان پایه چوبی در صنعت مبل این است که همیشه پایه‌های چوبی‌ترند هستند؛ چون چوب خام هنگامی که به درستی پرداخت شود بدون شک درخشندگی و جذابیت زیادی پیدا می‌کند. از طرفی اگر به هر دلیلی پایه‌های چوبی آسیب ببینند می‌توان پایه‌های مبل را با ابزار مناسبی تعمیر کرد سپس زیبایی و کیفیت اولیه را به او بازگرداند.‌ گاهی اوقات با کشیدن یک سنباده ساده و مقداری رنگ چوب می‌توان یک ظاهر نو و جدیدی را به پایه‌های مبل داد.

مهمترین فرق مبلمان پایه استیل با چوبی

مهمترین فرق مبلمان پایه استیل با چوبی

مبلمان پایه استیل در سال‌های اخیر به دلیل رواج یافتن سبک مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ چون مبل پایه استیل نه تنها دوام زیادی دارد بلکه تمیز کردن پایه‌های آن هم راحت‌تر است. پس شما می‌توانید برای ضدعفونی کردن پایه‌های مبل از هر ماده شوینده‌ای استفاده کنید؛ چون پایه‌های فلزی دچار تاب خوردگی و همچنین آسیب‌های ناشی از مواد پاک کننده نمی‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که پایه‌های مبل را به راحتی با آب بشویید. معمولاً این ویژگی برای کودکان، افراد میانسال و سالمندان که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یک مزیت مهم به شمار می‌آید.

قیمت پایه مبل فلزی و چوبی

قیمت پایه مبل فلزی و چوبی

در بررسی فرق مبلمان پایه استیل و چوبی بهتر است به قیمت آن‌ها هم اشاره‌ای کنیم. از آنجایی که نرخ فروش چوب در بازار بسیار بالا رفته است، پس مبلمان پایه فلزی در مدل‌های مختلف قیمت مناسب‌تری در مقایسه با مبلمان پایه چوبی دارد. البته به طور کلی در دنیای مبلمان مدل‌های متنوعی از مبلمان پایه چوبی و پایه استیل وجود دارد که قیمت هر کدام به دلیل عوامل مختلفی با یکدیگر فرق دارد.

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که فرق مبلمان پایه استیل با چوبی چیست یا مبل پایه فلزی بهتره یا چوبی؟ خوب است بدانید که پایه‌های چوبی و پایه‌های فلزی هر کدام دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. پس انتخاب اینکه پایه فلزی بهتره یا چوبی، کاملاً به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.

ولی به طور کلی اگر به دنبال پایه‌هایی با یک طراحی خاص و چند منظوره هستید‌ بهتر است برای طراحی مبلمان خود پایه‌های چوبی را انتخاب کنید؛ اما اگر به دنبال پایه‌هایی با ساختاری ساده هستید که کاربری آسانی داشته باشد از طرفی با توجه به نیاز خود بتوانید ارتفاع صندلی و مبل را تنظیم کنید ما به شما انتخاب پایه‌های فلزی را پیشنهاد می‌دهیم.

چنانچه بین خرید مبل پایه چوبی و مبل پایه فلزی دچار سردرگمی شده‌اید بهتر است با کارشناسان ما در فروشگاه بزرگ مبل آوان مشورت کنید. ضمن اینکه به دلیل بالا بودن تنوع محصولات ما در مجموعه بزرگ مبل آوان شما می‌توانید به راحتی زیباترین و بهترین مبل را با مناسب ترین قیمت بازار به دست آورید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *