راهکار های بزرگ نشان دادن خانه (بزرگ جلوه دادن منزل)

جستجو
بزرگ نشان دادن خانه
آنچه در این مقاله میخوانید

کوچک شدن خانه‌ها و کم شدن فضای منزل در عصر امروز این نیاز را برای افراد به وجود آورده تا به راهکارهای بزرگ نشان دادن خانه فکر کنند. در واقع روش‌هایی وجود دارد که شما با اجرا کردن آن می‌توانید فضای منزل را بزرگ‌تر از آن چه است جلوه دهید. در این بین طبیعتاً انتخاب درست وسایل منزل از جمله مبلمان اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت و تا حد زیادی کمک می‌کند فضای منزل دل‌بازتر باشد.

چگونه پذیرایی کوچک را بزرگ نشان دهیم؟

همه افراد دوست دارند خانه بزرگ را برای زندگی کردن انتخاب کنند حال چنانچه فضای زندگی شما متراژ زیادی ندارد لازم نیست نگران باشید بلکه خانه کوچک با کمی سلیقه و پیاده کردن فضا، کاملاً دل‌باز خواهد شد. حال اگر برای شما هم سؤال پیش آمده که چگونه پذیرایی کوچک را بزرگ نشان دهیم لازم است بدانید یکی از روش‌ ها برای بزرگ نشان دادن خانه، استفاده از نور طبیعی است.

لذا نور طبیعی موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود. برای این منظور بهتر است از پنجره‌های بزرگ استفاده کنید. با توجه به اینکه اتاق پذیرایی مرکز اصلی جمع شدن مهمان‌ها و خانواده است پس لازم است پرنور باشد. البته در کنار نور طبیعی می‌توانید از لوسترهای نقلی که مناسب فضای کوچک هستند استفاده کنید.

علاوه بر آنچه گفته شد در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای خانه‌های کوچک نیز باید وسواس به خرج داد به طوری که کاغذ دیواری منتخب شما علاوه بر اینکه باید با دیگر لوازم و چیدمان منزل هماهنگی داشته باشد، لازم است طرح‌های خلوت و کمرنگ داشته تا فضای خانه را وسیع‌تر نشان دهد.

چه رنگی خانه را بزرگ نشان می دهد؟

چه رنگی خانه را بزرگ نشان می دهد؟

علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از نکات مهم در بزرگ نشان دادن خانه، استفاده از رنگ‌های مناسب است. به طوری که همواره باید از رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک استفاده شود تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. مثلاً می‌توانید از پرده‌ها و کفپوش‌هایی با تناژ رنگی سفید، طوسی یا آبی روشن دارد استفاده کنید.

همچنین رنگ‌هایی چون استخوانی و کرم برای این فضاها مناسب خواهد بود و به هیچ عنوان نباید به سراغ رنگ‌های تیره بروید. نکته دیگر در استفاده از رنگ مناسب برای فضاهای کوچک استفاده از الگوی تک رنگی است؛ مثلاً در صورتی که اتاق و پذیرایی شما کوچک است می‌توانید از الگوی تک رنگی استفاده کنید. به طوری که تمامی اجزا از جمله فرش، پرده‌ها، دیوار و حتی کفپوش باید یک رنگ یک دست و ثابت داشته باشد.

بزرگ جلوه دادن منزل با مبلمان مناسب

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد استفاده از وسایل و اثاثیه مناسب در خانه‌های کوچک نیز اهمیت زیادی دارد و تأثیر زیادی در بزرگ نشان دادن خانه خواهد داشت. از این رو لازم است در انتخاب مبلمان برای این فضاها دقت کافی داشته باشید. به طوری که رنگ مبلمان باید روشن باشد و برای فضاهای کوچک سبک مینیمال و خرید مبل راحتی و مدرن مناسب‌تر است زیرا مبلمان بزرگ اتاق پذیرایی را بسته و کوچک نشان می‌دهد.

نکته مهم دیگر استفاده از مبلمان چند منظوره با قابلیت‌های شگفت انگیز در فضاهای کوچک است. این مبلمان فضای کمتری را اشغال می‌کند و هم نیازهای مختلف شما را برآورده خواهند کرد. بعضی از این مبلمان دارای فضای خالی و کشو است که می‌توانید لوازم اضافی خود را در آن بگذارید و از شلوغی محیط پیشگیری کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.

برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک توجه به نوع، طرح و رنگ مبل از اهمیت بالایی برخودار است، توصیه می‌کنیم برای داشتن یک چیدمان اصولی، شیک و لاکچری حتما مطلب مبل مناسب خانه کوچک را در ده دقیقه بخوانید!

چه فرشی خانه را بزرگ‌ تر نشان می دهد؟

چه فرشی خانه را بزرگ‌ تر نشان می دهد؟

فرش انتخاب شده برای خانه‌های کوچک‌ نیز تأثیر زیادی در بزرگ نشان دادن خانه دارد. متراژ فرش باید کاملاً متناسب با اتاق پذیرایی باشد زیرا فرش‌های بسیار کوچک یا بسیار بزرگ که دارای طرح‌ها و نقش‌های فراوان است محیط را کوچک‌تر نشان می ‌دهد.

فرش مناسب زیبایی خانه تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد برای این منظور بهتر است برای هر فضای مجزا، یک فرش مناسب استفاده کنید و با این کار فضاهای مختلف را از یکدیگر جدا نمایید. البته پیشنهاد می‌شود کفپوش استفاده شده برای تمامی اتاق‌ها و پذیرایی یک دست باشد تا فضای شما را بزرگ‌تر جلوه دهد؛ مثلاً می‌توانید از کفپوش چوبی، سرامیکی یا پارکت برای پوشش کل فضا استفاده کنید.

روش های بزرگ نشان دادن خانه

یکی از دغدغه‌های افراد‏ که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند بزرگ نشان دادن خانه است. با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد شما به راحتی می‌توانید بهترین استفاده را از فضای کوچک خانه خود داشته باشید. در این بین یادتان نرود که انتخاب درست مبلمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

از این رو توجه داشته باشید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب ‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید

https://avanhomeco.ir/

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *