مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ + مزایا و معایب

جستجو
مبل سنگین بهتر است یا سبک؟
آنچه در این مقاله میخوانید

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ اصولاً بیشتر شما در زمان خرید مبل بیشتر از هر موضوع دیگری به ظاهر و زیبایی مبل توجه می‌کنید. سپس به سراغ کیفیت و میزان ماندگاری چوب و پارچه مبلمان می‌روید. دریغ از اینکه از فروشنده بپرسید مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

در حالی که وزن مبل یکی از فاکتورهای مهمی است که باید در هنگام خرید مبل و در نظر داشتن کیفیت مبلمان متنوع به آن توجه کنید؛ چون مبلمان هر منزلی به عنوان اصلی ترین لوازم خانه به شمار می‌آید. بنابراین مبل‌ها علاوه بر راحتی و زیبایی باید به سادگی قابل حمل باشند. همچنین ضمن داشتن وزن سبک دارای ماندگاری و کیفیت خوبی باشند.

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ بررسی کامل

مبل سنگین بهتر است یا سبک

اگر دوست ندارید بعد از خرید مبلمان منزل و یا دفتر کار خود پشیمان شوید حتماً هنگام انتخاب مبلمان مورد علاقه خود به وزن مبل هم اهمیت دهید. شاید بپرسید مبل سنگین بهتره یا سبک؟ در پاسخ باید گفت مبلمان سلطنتی به دلیل تراکم چوب بالایی که دارند سنگین تر از مبلمان نئوکلاسیک، مبل راحتی و اسپرت هستند.

بنابراین کیفیت خوبی دارند؛ اما حمل و نقل آن‌ها تا حد زیادی سخت و دشوار است‌؛ اما نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که هر مبل سنگینی کیفیت بالایی دارد؛ چرا که برخی از مبل‌های سبک به دلیل استفاده از آلومینیوم و متریال های سبک و جدید همواره وزن کمتری نسبت به مبلمان چوبی با وزن بالا دارند‌ در صورتی که عمر و کیفیت این مدل مبلمان سبک نسبت به برخی مبلمان چوبی بیشتر است.

مبل سنگین

مبل سنگین

مزایا:

  1. استحکام و دوام:
    • معمولاً مبل‌های سنگین از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که باعث دوام و طول عمر بیشتر آن‌ها می‌شود.
  2. ثبات:
    • مبل‌های سنگین به راحتی جابه‌جا نمی‌شوند و در جای خود ثابت می‌مانند که می‌تواند برای استفاده در مکان‌هایی با تردد بالا مفید باشد.
  3. جلوه و طراحی:
    • اغلب مبل‌های سنگین دارای طراحی‌های کلاسیک و شیک هستند که می‌توانند جلوه‌ای لوکس به دکوراسیون خانه بدهند.

معایب:

  1. سختی در جابه‌جایی:
    • حمل و نقل و جابه‌جایی این نوع مبل‌ها سخت‌تر و زمان‌بر است.
  2. هزینه:
    • معمولاً مبل‌های سنگین گران‌تر از مبل‌های سبک هستند.

مبل سبک

مبل سبک

مزایا:

  1. جابه‌جایی آسان:
    • به دلیل وزن کمتر، جابه‌جایی و حمل و نقل مبل‌های سبک بسیار راحت‌تر است.
  2. قیمت:
    • معمولاً مبل‌های سبک ارزان‌تر از مبل‌های سنگین هستند و برای کسانی که بودجه محدودی دارند، گزینه مناسبی است.
  3. انعطاف‌پذیری در طراحی:
    • مبل‌های سبک در انواع و اقسام طراحی‌ها و رنگ‌ها موجود هستند که انتخاب بیشتری به مشتریان می‌دهد.

معایب:

  1. استحکام و دوام کمتر:
    • معمولاً مبل‌های سبک از مواد ارزان‌تر ساخته می‌شوند که ممکن است دوام و استحکام کمتری داشته باشند.
  2. کمبود ثبات:
    • به دلیل وزن کم، ممکن است این مبل‌ها به راحتی جابه‌جا شوند و در جای خود ثابت نباشند.

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

مبل سنگین بهتر است یا سبک؟

1. استفاده و کاربرد:

  • اگر به دنبال مبلی با دوام و استحکام بیشتر هستید که ظاهر شیک و لوکس داشته باشد و نیاز به جابه‌جایی مکرر آن ندارید، مبل سنگین گزینه بهتری است.
  • اگر جابه‌جایی و حمل و نقل آسان برای شما اهمیت دارد و بودجه محدودی دارید، مبل سبک مناسب‌تر است.

2. قیمت:

  • مبل‌های سنگین معمولاً گران‌تر هستند، در حالی که مبل‌های سبک اقتصادی‌تر و مقرون به صرفه‌ترند.

3. طراحی و ظاهر:

  • مبل‌های سنگین غالباً با طراحی‌های کلاسیک و لوکس همراه هستند، در حالی که مبل‌های سبک تنوع بیشتری در طراحی و رنگ دارند.

در نهایت، انتخاب بین مبل سنگین و سبک به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر دوام و استحکام برای شما مهم‌تر است، مبل سنگین بهتر است و اگر جابه‌جایی آسان و قیمت کمتر برای شما اولویت دارد، مبل سبک مناسب‌تر خواهد بود.

برای اینکه به طور کلی بدانیم مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ و اینکه برای منزل و یا محل کار خود مبل سنگین انتخاب کنیم یا سبک در ادامه شما را با مزایا و معایب انواع مبلمان سبک و سنگین آشنا کنیم.

جابه‌جایی مبلمان

مبلمان سلطنتی و استیل اغلب از چوب گردو و راش ساخته می‌شوند. از این رو منبت و پیچیدگی‌های کلاف مبلمان استیل و سلطنتی باعث زیبایی و شکوه این دسته از مبلمان چوبی شده است؛ اما استفاده زیاد از چوب در کلاف مبلمان استیل، مبل سلطنتی و سایر مبلمان کلاسیک باعث سنگینی وزن مبل و مشکلاتی در جابه‌جایی مداوم آن‌ها هنگام تغییر دکوراسیون شده است.

در حالی که انواع مبل راحتی به دلیل وزن سبک و طراحی ساده‌ای که دارند به سادگی در هر موقعیت مکانی خصوصاً برای مستأجران قابل حمل هستند.

صرفه جویی در فضای چیدمان مبل

مبل‌هایی که وزن سنگینی دارند اگر چه زیبایی و جلوه خاصی و جذابی دارند ولی بدون شک حجم بزرگی هم خواهند داشت. بنابراین هنگام چیدمان در منزل و محل کار فضای زیادی را اشغال می‌کنند‌. در حالی که مبل‌های ابعاد کوچک مثل مبل ال، مبل راحتی، مبل چستر و… وزن سبک‌تر و حجم کمتری دارند. پس مناسب خانه‌های آپارتمانی امروزه و محل کارهای متراژ پایین هستند.

ظاهر زیبا و مدرن مبل

شاید هنگام خرید مبلمان لوکس سر دو راهی گیر کنید که مبل سنگین بهتر است یا سبک؟ معمولاً مبلمانی که طراحی خاص و لوکسی دارند وزن بالاتری دارند. چون هر چقدر که مصالح بیشتری در ساختار مبلمان استفاده شود وزن مبل بالاتر می‌رود. در حالی که طرح‌های ساده و مبلمان مدرن ضمن شیک بودن و سادگی وزن کمتری دارند. پس انتخاب با شماست که کدام را پسند کنید.

قابلیت تنوع مبل

مبلمان کم وزن در نمونه‌های مختلفی از طرح و رنگ‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند‌‌. بنابراین شما با هر نوع سبک دکوراسیونی می‌توانید مبلمان خانه خود را تغییر دهید. در حالی که تنوع طرح و رنگ مبلمان سلطنتی، استیل و… با وزن سنگین تقریباً محدود است. همچنین به دلیل گران بودن قیمت این دسته از مبلمان چوبی تعویض آن‌ها در کوتاه مدت نیاز به هزینه‌های زیادی دارد.

قابلیت تمیزکاری مبل

قابلیت تمیزکاری مبل

اکثر مبلمان وزن سبک از متریال هایی مثل چوب، ام دی اف، پلاستیک و پارچه تهیه می‌شوند. بنابراین با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب به راحتی تمیز می‌شوند. در حالی که تمیز کردن منبت و تراشکاری مبلمان سنگین کار سخت و زمان بری است.

کیفیت مبلمان

تنها ایرادی که در مبل‌های سبک وزن دیده شده است کیفیت پایین این دسته از مبلمان نسبت به مبل‌های سنگین وزن است. البته باز هم این موضوع بستگی به کیفیت پارچه مبلمان مورد نظر شما دارد‌. چون کیفیت برخی از مبل راحتی، مبل ال و سایر مبلمان سبک وزن آن‌چنان بالاست که سالیان سال برابر بهترین مبل استیل و مبل سلطنتی با وزن سنگین، کارایی و ماندگاری دارند.

بهترین وزن مبل

مبل سنگین یا سبک

هیچ‌گاه هنگام خرید مبلمان متنوع، بررسی وزن مبل را فراموش نکنید. اینکه در چه فضایی چه مبلی با چه وزنی استفاده کنید تنها به سلیقه و موقعیت مکانی و متراژ فضای شما دارد‌؛ ولی باز هم برای اینکه بهتر بدانید مبل سنگین بهتر است یا سبک به شما پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش مبل آوان مشورت کنید. همکاران ما در مجموعه بزرگ مبل آوان برای یک انتخاب خوب از بهترین مبل سبک و سنگین شما را راهنمایی می‌کنند.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *