ویژگی‌های مبل مناسب خانه کوچک (بررسی رنگ، مدل و سایز)

جستجو
مبل مناسب خانه کوچک
آنچه در این مقاله میخوانید

از آنجایی که امروزه متراژ بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌ها کم شده است همواره افراد به دنبال بررسی ویژگی‌های مبل مناسب خانه کوچک هستند. برای این منظور باید رنگ، مدل و سایز مبلمان بررسی شود تا بتوان انتخابی مناسب داشت. چنانچه شما هم برای آپاراتمان نقلی خود به دنبال بهترین نوع مبلمان هستید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین سبک مبلمان برای خانه های کوچک

بهترین سبک مبلمان برای خانه های کوچک

اولین گزینه‌ای که در بررسی بهترین مبل مناسب خانه کوچک باید مد نظر قرار گیرد، سبک مبلمان است. طبق بررسی‌هایی انجام شده مبل راحتی یکی از بهترین گزینه‌ها است. زیرا با وجود سایز کوچک‌تر و وزن کمتر راحت‌تر می‌توانید این نوع مبلمان را جایگذاری کنید. البته هر فرد بر اساس سلیقه‌ای که دارد می‌تواند سبک‌های استیل یا کلاسیک را انتخاب کند.

  • مبل راحتی

 هنگام خرید مبل راحتی توجه نمایید که در بین انواع مبل راحتی، مبلمان ال گزینه‌ای بسیار مناسب است. این نوع مبلمان اگرچه کاناپه‌ای بزرگ دارد اما برای اتاق نشیمن کوچک انتخابی عالی است زیرا فضای بیشتری برای نشستن فراهم می‌کند.

  • مبل کلاسیک

اگرچه گفته شد مبل راحتی بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است اما در صورتی که دکوراسیون خانه‌تان کلاسیک باشد باید از مبلمان کلاسیک مناسب خانه کوچک استفاده کنید. این نوع مبلمان که به مبلمان نئوکلاسیک معروف است ابعاد و سایز کوچک‌تری نسبت به دیگر مبل‌های کلاسیک دارد.

با وجود ارتفاع کمتر، فضای کمتری اشغال می‌کند. هنگام خرید مبل کلاسیک توجه نمایید که منبت‌کاری‌های ظریف‌تری بر روی این نوع مبلمان استفاده شده که ظاهر جمع‌وجوری به آن می‌دهد.

  • مبل استیل

برای خانه‌ های کوچک با سبک کلاسیک همچنین می‌توان از مبل استیل که ابعاد و سایز کوچک‌تر نسبت به سایر مبل‌های استیل دارد استفاده کرد. البته باید منبت‌کاری‌های کمتر و کنده‌کاری‌های ظریف داشته باشد تا جمع‌وجور به نظر برسد.

مبلمان نیم ست برای فضاهای کوچک

یکی دیگر از مدل‌های مناسب مبلمان برای فضاهای کوچک، مبلمان نیم ست مینیمال است. این نوع مبلمان با سبک جدید به صورت کاملاً ساده طراحی شده و اصول مینیمال در آن دقیقاً این مبلمان را به مبلمان خانه‌ای کوچک تبدیل کرده است.

در مبلمان مینیمال موارد اضافی که کاربردی ندارد حذف شده و به جای آن راحتی و آسایش بیشتر، مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک

بهترین رنگ مبل برای خانه‌های کوچک

علاوه بر اینکه در انتخاب مبل مناسب خانه کوچک باید به سایز و مدل مبلمان توجه شود بررسی رنگ‌بندی مبلمان اهمیت ویژه‌ای دارد و تأثیر بسزایی در بزرگ و کوچک نشان دادن محیط خانه خواهد داشت. در یک بیان کلی استفاده از رنگ‌های تیره برای فضاهای کوچک به هیچ عنوان مناسب نبوده و تا حد امکان باید از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کرد تا فضا را بازتر از حد معمول نشان دهد.

استفاده از رنگ‌های کرم، صورتی، سفید، سبز، پز و خاکستری انتخابی هوشمندانه و مناسب برای این فضاها است و در نهایت باید بدانید که ترکیب رنگ‌های متنوع به هیچ عنوان مناسب نیست و خانه را شلوغ نشان می‌دهد. پس بهتر است از ترکیب دو یا نهایت سه رنگ در مبلمان استفاده شود.

نکات مهم در انتخاب مبل مناسب خانه کوچک

  • برای خانه‌ های با ارتفاع سقف کم بهترین انتخاب مبل راحتی است.
  • استفاده از طرح پارچه ساده و مینیمال باعث می‌شود فضا مرتب‌تر و حتی بزرگ‌تر دیده شود.
  • چیدمان مبل در خانه‌ های کوچک نیز اهمیت زیادی دارد به طوری که لازم است تا جای ممکن از فضاهای پرت و کنج نهایت استفاده را ببرید.
  • مبل مناسب خانه کوچک، مبلمانی که دارای باکس‌های مخفی در قسمت نشیمن و دسته‌های خود باشد پیشنهاد می‌شود تا بتوانید بیشترین استفاده را از فضا داشته باشید.

خرید مبل مناسب خانه کوچک از فروشگاه مبلمان آوان

مبل مناسب خانه کوچک طبیعتاً باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا فضای خانه را شلوغ و نامرتب نشان ندهد. در واقع می‌توان گفت مبلمان با سایز کوچک و رنگ‌بندی روشن و خنثی بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است. در نهایت لازم است بدانید برای خرید و مشاوره و انتخاب مبلمان می‌توانید به مجموعه مبل آوان مراجعه کنید.

فروشگاه بزرگ مبل آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب ‌ترین نوع پارچه و چوب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *