مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم کدام روش به صرفه‌تر است؟

جستجو
مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم
آنچه در این مقاله میخوانید

مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم؟ کدام روش به صرفه تر است؟ این سؤال جزو آن دسته از سال‌های مطرح برای بسیاری از خانواده‌ها به حساب می‌آید که معمولاً با رسیدن به آخر سال و برای استقبال سال جدید با آن مواجه می‌شوند. در واقع برای تشخیص اینکه تعمیر مبلمان شما درست‌تر است یا این که بهتر است مبل جدید بخرید، باید نوع مبلمانتان را بررسی کرده و میزان سلامت مبل را بدانید.

تعمیر مبل به صرفه است یا خرید مبل نو؟

در جواب به سؤال مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم ؟ همان‌طور که گفته شد اولین نکته بررسی نوع مبلمان است لذا در صورتی که مبل قدیمی شما در دسته مبلمان راحتی قرار دارد و قصد تغییر دکوراسیون داخلی با تعمیر این مبلمان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مبل جدید خریداری کنید. زیرا معمولاً هزینه تعمیر و خرید مبل راحتی برابر است.

اما در صورتی که مبلمان شما در دسته مبل استیل قرار دارد باید میزان سلامت مبلمان را بررسی کنید. در صورتی که میزان خرابی آن زیاد باشد طبیعتاً هزینه تعمیر زیادی باید پرداخت کنید که در این صورت هم بهتر است به فکر خرید مبل جدید باشید مثلا خرید مبل کلاسیک یا هر نوع دیگری که با بودجه شما هماهنگ است . اما چنانچه مبل ایراد جزئی پیدا کرده باشد می‌توانید به دنبال تعمیر مبلمان باشید.

مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم؟ نظر شما چیست؟

مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم؟ نظر شما چیست؟

همان‌طور که گفته شد برای اینکه به نتیجه درست در مورد این برسیم که مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم؟ باید موارد زیادی بررسی شود که مهم‌ترین مورد نوع مبلمان مورد نظر برای تعمیر است. علاوه بر این عوامل و فاکتورهای دیگری وجود دارد که عبارتند از:

هزینه

 گزینه مهم دیگر که برای رسیدن به جواب سؤال مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم به ما کمک می‌کند در نظر گرفتن هزینه است. برای این امر همان‌طور که گفته شد باید هزینه تعمیر مبلمان بررسی شود تا در صورتی که خرید مبلمان قیمت برابر یا حتی کمی بیشتر از تعمیر مبل داشته باشد، مبلمان جدید را جایگزین کنیم. طبیعتاً خرید مبل جدید مثلا خرید مبل ال می‌تواند خیال شما را تا چند سال از کیفیت‌ این اثاثیه راحت کند.

شرایط مبل

بررسی شرایط مبل و میزان خرابی آن نیز به ما نشان می‌دهد که آیا باید مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم و همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد در صورت جزئی بودن خرابی مبل، تعمیر آن پیشنهاد می‌شود. اما در صورتی که خرابی مبلمان بیش از حد است باید به فکر خرید مبلمان جدید باشید.

طول عمر مبل

طول عمر استفاده از مبل و مدت زمانی که شما از مبلمان استفاده کرده‌اید نیز کمک می‌کند تا راحت‌تر انتخاب کنید که آیا باید مبل جدید بخرید یا همین مبلمان را تعمیر کنید. مثلاً در صورتی که کمتر از یک سال از خرید مبلمان می‌گذرد و مبلمان شما با خرابی‌های جزئی مواجه شده است، تعمیر مبلمان گزینه‌ای بهتر است. اما چنانچه مثلاً ۵ سال از خرید مبلمانتان گذشته و برای مبلمان مشکل پیش آمده و نیاز به تعمیرات اساسی دارد بهتر است به دنبال خرید مبلمان باشید.

دکوراسیون خانه

بیشتر اوقات افراد که چند سال گذشته اقدام به خرید مبلمان کرده‌اند با وجود اینکه تجربه‌ای در انتخاب رنگ، استایل و نوع مبلمان نداشتند ممکن است مبلمان خریداری شده با دکوراسیون خانه‌شان همخوانی چندانی نداشته باشد.

حال در صورتی که مشکلی برای مبلمان پیش آید در چنین شرایطی می‌توانید به خرید مبلمان نو هم فکر کنید و با کمک گرفتن از افراد باتجربه، مبلمانی را انتخاب کنید که کاملاً متناسب با دکوراسیون خانه‌تان باشد. خرید مبلمان جدید و بیرون بردن مبلمان قدیمی حال و هوای تازه و انرژی خوبی به منزلتان می‌دهد.

مشکلات اساسی مبلمان که نشان می‌ دهد باید مبل جدید بخریم

مشکلات اساسی مبلمان که نشان می‌ دهد باید مبل جدید بخریم

همان‌طور که طبق بررسی‌هایی انجام شده گفتیم که آیا باید مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت ایرادات جزئی مبلمان در صورتی که از خرید آن مدت زمان زیادی نمی‌گذرد را می‌توان با تعمیرات حل نمود. اما در صورتی که مشکلات جدی و اساسی برای مبلمان رخ دهد تعمیر آن چندان به صرفه نیست. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استشمام بوی نامطبوع از مبل
  • صدای گوش خراش هنگام نشستن روی مبل
  • افتادگی و فرو رفتن برخی قسمت‌های مبلمان

اگر بعد از تمام این موارد تصمیم گرفتید خرید مبل چستر را داشته باشید نکات نگهداری این مبل با اهمیت را در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

جواب به سؤال اینکه مبل جدید بخریم یا تعمیر کنیم کاملاً به شرایط مبلمان و بودجه شما بستگی دارد. گرچه ممکن است به نظر برسد هزینه تعمیر مبلمان پایین‌تر از خرید آن است اما در بعضی از مواقع هزینه تعمیر مبلمان ممکن است با خرید آن برابر باشد که البته از لحاظ تغییر دکوراسیون نیز خرید مبل جدید بهتر به نظر می‌رسد.

با این وجود توجه داشته باشید چنانچه قصد مشاوره در این زمینه را دارید باید بدانید فروشگاه مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *