مبلمان چرم یا پارچه‌ ای؟ کدام مبل را بخریم؟

جستجو
مبلمان چرم یا پارچه‌ ای
آنچه در این مقاله میخوانید

در هنگام خرید مبلمان انتخاب بین دو مدل مبلمان چرم یا پارچه‌ ای می‌تواند گیج‌کننده باشد. اگر شما هم در زمان انتخاب این اثاثیه با ابهام مواجه شده‌اید و نمی‌دانید که کدام نوع مبلمان برای شما مناسب‌تر خواهد بود، بهتر است ابتدا ویژگی‌های هر دو مدل را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

با این وجود ما در این مقاله به بررسی انواع مبل پارچه‌ ای و چرم پرداخته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه کمکی به شما کرده باشیم.

بررسی ویژگی های مبلمان پارچه ای

بررسی ویژگی های مبلمان پارچه ای

در هنگام خرید مبلمان یکی از دغدغه‌هایی که برای افراد پیش می‌آید انتخاب بین مبلمان چرم یا پارچه‌ ای است. برای اینکه انتخابی راحت‌تر داشته باشید ابتدا بهتر است با ویژگی‌های هر کدام از این مبلمان آشنا شوید. در واقع باید بگوییم که تمامی مبل‌ها، از کلاف چوبی ساخته شده و درون آن اسفنج قرار می‌گیرد و در نهایت لایه پوششی آخر می‌تواند از پارچه یا چرم باشد که در زیبایی مبلمان تأثیر زیادی دارد.

در خصوص مبلمان پارچه‌ای باید توجه داشته باشید که این مبلمان از انواع پارچه‌های مختلف از جمله الیاف طبیعی چون پشم، کتان، پنبه یا ابریشم و الیاف مصنوعی چون پلی استر، نایلون اکرالیک و الیفن ساخته می‌شود. کاورهای پارچه‌ای مبل، طرح و رنگ بسیار متنوعی دارند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود نوعی از آن را انتخاب کنید.

دیگر ویژگی مبلمان پارچه‌ای نرمی و لطافت این نوع مبلمان است به طوری که کاملاً انعطاف‌پذیر و راحت است و معمولاً سطح راحتی را به وجود می‌آورد. از این نوع پارچه معمولاً در خرید مبل راحتی و مدرن بسیار استفاده می‌شود.

بررسی ویژگی‌ های مبلمان چرمی

در ادامه پاسخ به سوال مبلمان چرم یا پارچه‌ ای با ما همراه باشید. در بررسی باکیفیت بودن مبل چرم یا پارچه‌ای همان‌طور که گفته شد لازم است ویژگی‌های مبلمان چرم نیز بررسی شود. مبلمان چرم در سه دسته طبیعی، مصنوعی و طبیعی رنگ شده عرضه می‌شود. در روکش‌های چرم طبیعی از پوست حیوانات گاو بز گوسفند و غیره استفاده می‌شود. اما چرم مصنوعی استفاده شده برای این منظور از مواد و متریال صنعتی و شیمیایی چون پلیمر ساخته شده است.

گاهاً چرم‌های طبیعی نیز را برای تنوع رنگی بیشتر با رنگ‌های مصنوعی رنگ آمیزی می‌کنند. هر سه نمونه ذکر شده برای رویه مبلمان چرم استفاده می‌شود که کیفیت آن متفاوت است. اگرچه استفاده از چرم طبیعی پوست حیوانات کیفیت و ماندگاری بالایی در مبلمان دارد اما نگهداری و مراقبت آن چندان آسان نیست و از طرفی با وجود تنوع رنگی کمی که دارد بیشتر از چرم‌های رنگ شده و یا چرم مصنوعی استفاده می‌شود.

یکی از نکات مثبت مبلمان چرمی، نسبت به مبلمان پارچه‌ای ظاهر زیبا و جذاب آن است‌. به طوری که این نوع مبلمان شکوه و وقار خاصی به فضا ارائه می‌دهد. اگر چه مبلمان چرمی بیشتر برای طراحی‌های سبک مدرن و معاصر مناسب است اما در مبل استیل نیز این نوع پوشش چرمی استفاده می‌شود.

مقایسه بین مبلمان چرمی و پارچه ای از لحاظ قیمت

مقایسه بین مبلمان چرمی و پارچه ای از لحاظ قیمت

مبلمان چرم یا پارچه‌ ای؟ کدام ارزانتر است؟ اگر بخواهیم از لحاظ قیمتی مبل چرم یا پارچه ‌ای را انتخاب کنیم باید بدانید که از لحاظ مالی مبلمان پارچه‌ ای مناسب‌تر است زیرا قیمت تمام شده مبلمان مثلا هنگام خرید مبل کلاسیک با روکش پارچه ‌ای بسیار کمتر از روکش چرمی است. به خصوص اگر بخواهید از مبلمان با چرم طبیعی استفاده کنید لازم است هزینه زیادی پرداخت نمایید. قیمت مبلمان چرمی مصنوعی از چرم طبیعی کمتر است. اما در نهایت این نوع مبلمان هم از مبلمان پارچه‌ای قیمت تمام شده بالاتری خواهد داشت.

مبلمان چرم یا پارچه‌ ای ؟

با وجود آنچه در خصوص مبل چرم و پارچه‌ای گفته شد اگر سؤال شما باز هم این باشد که مبلمان چرم یا پارچه ای؟ کدام مبل را بخریم؟ می‌توان گفت این امر کاملاً سلیقه‌ای است و شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید و فضای مورد نظرتان انتخابی مناسب داشته باشید.

البته اگر نگران این هستید که ممکن است مبلمان چرم زود قدیمی ‌شود به جرات می‌توانیم بگوییم چرم جز متریال‌های طبیعی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه مطابق مد است. نظافت مبلمان چرم نسبت به مبلمان پارچه‌ای نیز راحت‌تر است به طوری که برای گردگیری یا لکه ‌گیری چرم می‌توان از پارچه‌ ای نرم و مرطوب استفاده کرد پس هنگام خرید مبل ال این نکات را در نظر بگیرید.

البته توجه داشته باشید این نوع مبلمان نسبت به خط و خش بسیار حساس است و چنانچه فرزند کوچک دارید شاید نگهداری این نوع مبلمان برایتان سخت باشد. مبلمان چرم همچنین در محیط ‌های به شدت گرم و سرد زود خراب می‌شود. و اما نکته مثبت دیگر مبلمان چرم ضد حساسیت بودن آن است زیرا این نوع پارچه مواد آلرژی‌زا و مو و پرز را با خود جذب نمی‌کند. از طرفی پارچه‌های مبلی که تنوع بی‌شماری دارند بسیار انعطاف‌پذیر و لطیف بوده و نگهداری آسان‌تری دارند.

نکته پایانی

ما سعی کردیم به سوال مبلمان چرم یا پارچه‌ ای به طور خلاصه اما شفاف پاسخ دهیم. با توجه به آنچه در مورد ویژگی‌های انواع مبلمان چرم و پارچه ‌ای گفته شد به عنوان خریدار راحت‌تر می‌توانید انتخاب کنید که مبلمان چرم یا پارچه‌ ای برایتان مناسب‌تر است. با تمام این موارد چنانچه به کمک نیاز داشته باشید لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان از جمله ترندترین مدل‌های مختلف جهت خرید مبل چستر و سایر انواع مبل میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند.

برای مشاوره درباره نحوه انتخاب سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *