جدیدترین ترفندهای ست کردن پرده و مبل و فرش

جستجو
ست کردن پرده و مبل
آنچه در این مقاله میخوانید

آن دسته از خانم‌هایی که به زیبایی دکوراسیون خانه اهمیت زیادی می‌دهند همواره به دنبال جدیدترین ترفندهای ست کردن پرده و مبل و فرش هستند. اگرچه شاید این امر کمی دشوار به نظر برسد اما نکته مهمی که باید رعایت شود استفاده از رنگ‌های متناسب است که فضای دل‌نشین به وجود می‌آورد. در ادامه این مقاله ما مطالب مفیدی در خصوص ایده‌های ست کردن اجزای مختلف خانه از جمله پرده و مبل اشاره کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

ست کردن پرده و مبلمان از لحاظ رنگ

یکی از بهترین روش‌ها برای ست کردن پرده و مبل استفاده از رنگ‌های مناسب است. اما این موضوع به آن معنا نیست که باید دقیقاً رنگ پرده با رنگ پارچه مبلمان یکی باشد بلکه روش صحیح این است که رنگ‌های که با هم هارمونی جذاب ایجاد می‌کنند را استفاده کرده و یا حتی می‌توان از رنگ‌های مکمل و متضاد استفاده نمود.

ست کردن پرده با مبل کرم

اگر در هنگام خرید مبلمان مثلا خرید مبل کلاسیک انتخاب شما خرید مبل کرم است، شاید برایتان سؤال پیش بیاید که برای ست کردن پرده و مبل بهترین انتخاب چیست؟ رنگ کرم در بین مبلمان طرفداران مخصوص خود را دارد و جزو تناژ رنگی‌هایی به شمار می‌رود که با بیشتر رنگ‌ها همخوانی دارد.

در صورتی که قصد خرید مبل کرم را دارید می‌توانید پره‌هایی را انتخاب کنید که تناژ رنگی سفید، قهوه‌ای و طوسی داشته باشند. همچنین به یاد داشته باشید که خرید پرده‌های طرح‌ دار با مدل‌های چشمگیر و مختلف به فضای خانه شما جلوه خاصی خواهند داد. همچنین استفاده از رنگ سبز در فضای منزل بسیار آرامش‌بخش و دلپذیر است.

ست پرده با مبل طوسی

ست پرده با مبل طوسی

چنانچه قصد ست کردن پرده و مبل طوسی دارید لازم است بدانید رنگ‌های خنثی چون طوسی بهتر است با پرده‌هایی در رنگ‌های درخشان چون زرد، سبز، قرمز نارنجی و غیره استفاده شود و همچنین کوسن مبل‌ها را با رنگ پرده ست کنید. در این صورت تضاد زیبایی بین رنگ پرده و مبلمان وجود خواهد داشت.پس قبل از خرید مبل مثلا خرید مبل راحتی به رنگ پرده ها دقت نمایید.

اما در صورتی که بخواهید فضا را شیک‌تر نشان دهید می‌توانید پرده را همانند رنگ مبل از رنگ‌های خنثی مثل سفید، طوسی یا خاکستری انتخاب کرده و تنها رنگ کوسن را از رنگ‌های درخشان انتخاب نمایید.

ست پرده با مبل نسکافه ‌ای

در هنگام ست کردن پرده و مبل نسکافه ‌ای شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که انتخاب بهتر، انتخاب رنگ قهوه ‌ای است. اما لازم است بدانید رنگ قهوه ‌ای در کنار نسکافه ای ممکن است باعث یکنواخت شدن فضا و بی‌روح شدن آن شود. در واقع یکی از بهترین رنگ‌هایی که در کنار نسکافه‌ ای جلوه خاص دارد، رنگ‌هایی چون سرمه ‌ای یا آبی درباری است. به طوری که می‌توان رنگ مبل نسکافه‌ ای را با فرش سورمه ای و پرده سورمه ای ست کرد.

برای انتخاب بهترین رنگ و جنس پارچه توصیه می‌کنیم حتما مطلب انتخاب بهترین پارچه مبل را مطالعه کنید.

ست پرده و مبل سلطنتی

در هنگام ست کردن پرده و مبل علاوه بر توجه به رنگ مبلمان، باید به سبک مبلمان چون مبل راحتی و مدرن ، مبل استیل و مبل سلطنتی توجه شود. مثلاً برای مبلمان ساده و مدرن بهتر است از پرده‌های طرح‌ دار استفاده کنید. اما برای مبلمان سلطنتی  و نیز هنگام خرید مبل چستر که معمولاً دارای پارچه‌های طرح‌ دار است استفاده از پرده‌های ساده بهترین گزینه خواهد بود.

ست پرده و مبل و فرش

علاوه بر اینکه ست کردن پرده و مبل اهمیت زیادی دارد لازم است فرش موردنظر برای فضا نیز مطابق با دیگر اجزا یعنی پرده و مبل انتخاب شود. به طوری که تطابق داشتن فرش و مبلمان در دکوراسیون خانه اهمیت زیادی دارد. آن دسته از افرادی که طرفدار سبک‌های دکوراسیون مینیمال و ساده هستند بهتر است از فرش ‌های همرنگ مبلمان و پرده استفاده کنند و باید هنگام خرید مثلا خرید مبل ال این موارد را در نظر بگیریم.

مثلاً در فضاهایی که مبلمان و پرده به رنگ طوسی، سفید یا خاکستری است می‌توانید فرش را هم همرنگ مبلمان یا کمی تیره‌تر انتخاب کنید. همچنین برای مبلمان با رنگ‌های خنثی استفاده از فرش ‌های ایرانی و سنتی که دارای رنگ بندی‌های شاد و شلوغ هستند مناسب خواهد بود.

ست پرده و فرش

ست پرده و فرش

گاهی اوقات که امکان ست کردن هر سه اجزای مهم خانه یعنی پرده، فرش و مبلمان وجود نداشته باشد افراد اقدام به ست پرده و فرش می‌کنند. مثلاً چنانچه شما مبلمان را از قبل خریداری کرده باشید چنانچه بخواهید دکوراسیون خانه شما از یکنواختی خارج شود بهتر است پرده و فرش را همرنگ انتخاب نکنید. برای پرده‌های طرح ‌دار نیز بهتر است اندازه طرح‌های موجود در پرده از طرح‌های فرش کوچک‌تر باشد و به هیچ عنوان نباید طرح پرده با فرش عیناً شبیه هم بوده بلکه باید مکمل هم باشند.

سخن پایانی

ست کردن پرده و مبل و فرش می‌تواند تا حد زیادی در زیبایی دکوراسیون نقش اساسی داشته باشد. با این حال لازم است به ترفندهای مهم در این خصوص توجه شود و از همه مهم‌تر به هماهنگی رنگ و سبک مبل و پرده دقت شود.

با این حال چنانچه قصد خرید مبلمان دارید باید بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

https://avanhomeco.ir/

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *