سبک دکوراسیون مینیمال سبکی خاص با طرفداران خاص!

جستجو
سبک دکوراسیون مینیمال سبکی خاص با طرفداران خاص!
آنچه در این مقاله میخوانید

سبک دکوراسیون مینیمال برگرفته از طراحی مدرن است؛ چون سبک طراحی‌ مینیمال المان‌های خانه را به ساده‌ترین شکل ممکن به کار می‌برد تا فضاهایی روشن، دل‌باز و تمیز در محیط داخلی ایجاد شود.

بنابراین سبک دکوراسیون مینیمال از نظر بصری یک سبک آرام و آراسته است که تمرکز زیادی روی وسایل ضروری، خلوتی محیط و ایجاد فضاهای باز دارد. در واقع سبک طراحی دکوراسیون مینیمال به دور از هر گونه تزیینات و توجه به ظواهر پیچیده است‌؛ اما اگر به دقت سبک مینیمال را بررسی کنیم شاید تا حدودی با سبک مدرن تفاوت داشته باشد.

سبک دکوراسیون مینیمال چیست؟

سبک مینیمال یک سبک مدرن است که هیچ گونه تجملات و ریخت و پاش اضافه‌ای در آن وجود ندارد. اگر چه سبک های مینیمال طراحی باشکوهی را در دکوراسیون داخلی ایجاد نمی‌کند؛ ولی ریشه در سادگی و آرامش دارد. در دکوراسیون‌های مینیمال مثل خانه ژاپنی‌ها همه چیز مرتب و تمیز سر جای خودش قرار دارد. از طرفی هیچ وسایل اضافه‌ای که غیرقابل استفاده باشد در سبک مینیمال به چشم نمی‌آید.

سبک مینیمال در خانه

سبک مینیمال در خانه

خانه‌هایی که دکوراسیون آن‌ها به سبک مینیمال طراحی می‌شود به ساده‌ترین شکل ممکن هستند‌. اصولاً ساده گرایی مهم‌ترین شعار سبک مینیمال است. یعنی هیچ پیچیدگی و تزئینات غیرکاربردی در این گونه خانه‌ها دیده نمی‌شود.

معمولاً دیوارهای خانه رنگ‌های ساده و خنثی دارند که هیچ تابلوی تزئینی روی دیوار دیده نمی‌شود. البته‌ در سبک دکوراسیون مینیمال نصب برخی تابلوهای تزئینی و زیبا هیچ مانعی ندارد.‌

نورپردازی در سبک دکوراسیون مینیمال

خانه‌هایی که طرفدار سبک مینیمال هستند تمایل دارند به جای استفاده از نورپردازی‌های مصنوعی و خسته‌کننده از ورود نور طبیعی از درب و پنجره‌های بزرگ اتاق استفاده کنند. شاید مهم‌ترین ویژگی سبک مینیمال در خانه همین بزرگ بودن پنجره‌ها با پرده‌های نازک و حریر باشد‌. در حقیقت این پنجره‌ها برای وارد شدن حجم زیادی از نور خورشید به داخل منزل طراحی می‌شوند‌.

رنگ در سبک مینیمال

از آنجایی که رنگ‌های روشن باعث بازتر دیده شدن فضای خانه می‌شود. همچنین حس تمیزی و شادابی را به دیگران القا می‌کند. بنابراین در تناژهای رنگی قابل استفاده در سبک های مینیمال این قانون وجود دارد که تنها از رنگ‌های ساده و روشن برای انتخاب اجزا و المان‌های خانه استفاده شود.

تزیینات سبک دکوراسیون مینیمال

تزیینات سبک دکوراسیون مینیمال

تنها وسایلی که برای تزیینات خانه به سبک مینیمال استفاده می‌شود گلدان‌های طبیعی و شاید چند قاب عکس خانوادگی باشد. در واقع مزیت سبک های مینیمال این است که با قرار دادن تزئینات کم روی دیوار و فضاهای دیگر خانه بدون شک زمان کمتری برای تمیز کردن و مرتب کردن خانه نیاز است.

بهترین مبل برای سبک مینیمال

اگر عاشق خرید مبل ال هستید بدانید بهترین گزینه برای طراحی مینیمال است. در سبک دکوراسیون مینیمال خبری از مبل سلطنتی، مبل استیل و یا مبل‌های منبت کاری شده نیست. اگر شما علاقه خاصی به طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال دارید باید به دنبال زیباترین مبل راحتی و همچنین مبل‌های چند منظوره باشید.

در حقیقت شما باید مبل‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین زیبایی آن‌ها در بخش پایه‌ها و حتی کوسن‌های آن‌ها باشد. نکته دیگر اینکه از پارچه‌های گل‌دار و مخمل برای مبلمان خود استفاده نکنید؛ چون ممکن است شکوه و مجلل بودن این پارچه‌های مبل سبک مینیمال خانه شما را به هم بریزد.

تفاوت سبک مدرن و مینیمال

سبک مدرن و سبک دکوراسیون مینیمال جزو پرطرفدارترین سبک های طراحی داخلی هستند که تا حدودی شبیه یکدیگر شناخته می‌شوند؛ ولی اگر با دقت بیشتری به سبک مدرن و همچنین سبک مینیمال توجه کنید تفاوت‌های زیادی را در آن‌ها می‌بینید. مثلاً سبک مدرن بیشتر به کاربرد اشکال هندسی ساده و تزئینات بی‌آرایش تمرکز دارد.

در صورتی که در دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال بیشتر توجه به سمت عناصر ضروری است. در واقع سبک مینیمال بیشتر به ایجاد فضاهای خالی با نورپردازی‌های ساده و طبیعی تمرکز دارد؛ ولی سبک مدرن بیشترین توجه خود را به پلان‌های باز و فضاهای وسیع با هر نورپردازی مصنوعی یا طبیعی معطوف کرده است.

تفاوت سبک مدرن و مینیمال

سخن پایانی

شاید زیباترین خانه مینیمال ایرانی همان خانه‌های مادربزرگ‌هایمان باشد که آرامش و سادگی در گوشه و کنار دکوراسیون داخلی خانه آن‌ها موج می‌زد. اگر شما هم به دنبال چنین سبک دکوراسیون مینیمال با این زیبایی و دل‌نشینی هستید باید اول از همه وسایل خانه مینیمال را تهیه کنید. درست است که ما نمی‌توانیم برای انتخاب رنگ در سبک مینیمال و یا طراحی آشپزخانه مینیمال شما نظری بدهیم.

ولی در این میان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش مبل راحتی، مبل ساده، مبل مینیمال، مبل چند منظوره، مبل تخت شو و… می‌توانیم خانه مینیمال مدرن شما را با قرار دادن مبل‌های زیبا به بهترین شکل ممکن آرایش دهیم. تنها کافیست با کارشناسان فروش مبل آوان مشاوره کنید و جدیدترین مبلمان مناسب با سبک دکوراسیون مینیمال را تهیه نمایید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *