۷ ترفند رفع سوختگی پارچه مبل

جستجو
رفع سوختگی پارچه مبل
آنچه در این مقاله میخوانید

ایجاد حس ناخوشایند بر اثر سوختگی و سوراخ‌هایی که بر روی مبل ایجاد می‌شود می‌تواند کلافه کننده باشد. این مشکل علاوه بر اینکه ظاهر مبلمان را خراب می‌کند ارزش آن را کاهش داده و در واقع می‌توان گفت یکی از بدترین مشکلاتی است که ممکن است برای مبلمان رخ دهد. با این حال ما سعی کرده‌ایم هفت ترفند رفع سوختگی پارچه مبل را برشماریم و در خصوص چگونگی رفع سوختگی پارچه مبل صحبت کنیم.

رفع جای سوختگی سیگار روی پارچه مبل

در هنگام رفع سوختگی پارچه مبل اولین اقدامی که انجام می‌شود بررسی نوع سوختگی و شدت آسیب است. در این بین از شایع‌ترین دلایل که این مشکل را به وجود می‌آورد سوختگی سیگار بوده که به دلیل ریختن خاکستر سیگار به وجود می‌آید.

چنانچه میزان سوختگی خیلی عمیق باشد و در واقع موجب سوراخ شدن پارچه مبلی گردد باید از روش‌های رفو کردن استفاده شود. اما در صورتی که سوختگی پارچه مبل با سیگار در حد لک باشد می‌توان با استفاده از مواد شیمیایی یا طبیعی سوختگی را از بین برد.

از بین بردن جای سوختگی روی مبل به روش های ساده

از بین بردن جای سوختگی روی مبل به روش های ساده

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد برای رفع سوختگی پارچه مبل فرقی نمی‌کند که مبل راحتی و مدرن باشد یا کلاسیک و سلطنتی، بلکه ابتدا باید نوع سوختگی بررسی شود. در صورتی که پارچه مبل به صورت سطحی با خاکستر سیگار یا هر ماده دیگر سوخته باشد با چند راهکار ساده و سریع می‌توان اثر را از بین برد.

علاوه بر خاکستر سیگار برخی از مواد شیمیایی و پاک‌کننده‌ها نیز می‌توانند پارچه‌های چرمی و مخمل را خراب کنند که برای برطرف شدن این مشکل 7 ترفند زیر پیشنهاد می‌شود:

یخ

از جمله مواد مؤثر برای رفع سوختگی پارچه استفاده از یخ است که باید یک تکه یخ را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سوختگی بگذارید. این کار باعث کوچک شدن لکه می‌شود.

سرکه

ماده طبیعی دیگر که برای رفع سوختگی سطحی پارچه مبل استفاده می‌شود سرکه است. برای این منظور باید یک قاشق سرکه را با یک لیوان آب ترکیب کنید و سپس با پارچه تمیز روی مبل بمالید.

خمیر دندان

با استفاده از پارچه تمیز و مرطوب می‌توان مقداری خمیر دندان را به مدت 15 دقیقه روی محل سوختگی گذاشته تا محل مورد نظر تمیز شود.

گلیسیرین

دیگر ماده‌ای که برای رفع سوختگی پارچه مبل استفاده می‌شود گلیسیرین است. مخلوط برابری از آب و گلیسیرین باید تهیه کرد و آن را روی لکه مالید و چند ساعت زمان داد و سپس با پارچه تمیز قسمت مورد نظر را خشک کرد تا لکه کاملاً از بین برود.

جوش شیرین

برای پارچه‌های مخمل مبل یکی از بهترین روش ‌های رفع سوختگی، استفاده از مخلوط جوش شیرین و آب است. با استفاده از جوش شیرین باید خمیر مناسبی به دست آورد و این خمیر را روی محل سوختگی گذاشت تا کاملاً خشک شود. سپس با استفاده از جاروبرقی جوش شیرین را پاک کنید و با پارچه مرطوب ناحیه مورد نظر را به خوبی تمیز نمایید.

الکل

برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل مثلا مبل تختخواب شو می‌توانید تکه پنبه را به مقداری الکل آغشته کرده و روی سطح آسیب دیده بگذارید.

شامپو فرش

و اما آخرین ماده‌ای که معمولاً همیشه در دسترس است و برای از بین بردن لکه‌های مبل و فرش استفاده می‌شود شامپو فرش است. از این ماده همچنین می‌توانید برای رفع سوختگی پارچه مبل استفاده کنید.

چگونه سوختگی عمیق روی مبل را از بین ببریم؟

چگونه سوختگی عمیق روی مبل را از بین ببریم؟

اگرچه موارد متعددی برای رفع سوختگی پارچه مبل گفته شد اما تمامی این ترفندها برای سوختگی‌های سطحی و لکه مانند است. در صورتی که سوختگی عمیق باشد حتماً برای شما هم این دغدغه به وجود خواهد آمد که چگونه سوختگی روی مبل را از بین ببریم.

در این خصوص لازم است بدانید اگر سوختگی یک سوراخ کوچک روی پارچه باشد می‌توانید در منزل و یا با کمک تعمیرکار مبل را رفو کنید. اما در صورت آسیب جدی‌تر پیشنهاد می‌شود به طور کلی پارچه مبلی را تعویض نمایید. برای رفو کردن پارچه مبلی در خانه حتماً از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید و در محل انجام کار تهویه مناسب داشته باشید. که البته پیشنهاد می‌شود با کمک تعمیرکار این مراحل را انجام داده تا کیفیت کار افزایش پیدا کند.اگر مبل چستر دارید بعد از لکه بری و رفو نکات نگهداری مبل چستر را هم در نظر بگیرید.

از بین بردن سوختگی پارچه مبل

بررسی برخی از بهترین ترفندهای رفع سوختگی پارچه مبل می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت مواجه شدن با این مشکل خیلی سریع به حل آن بپردازید. البته همواره باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید مبلمان مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب را انتخاب کنید تا مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌ها داشته باشد.

از این رو لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان، میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *