دکوراسیون سبک مدرن چگونه است؟ + ویژگی ها و ترفندها

جستجو
دکوراسیون سبک مدرن
آنچه در این مقاله میخوانید

دکوراسیون سبک مدرن به دور از تزئینات اضافه و هر گونه شلوغی است. معمولاً در سبک مدرن توجه‌ها به سمت رنگ‌های خنثی و طراحی‌های ساده همراه با خط و خطوط صاف و یکدست است. در هنگام اجرای دکوراسیون سبک مدرن باید از المان‌های مدرن و لوازم ساده استفاده کرد؛ زیرا سبک مدرن علاوه بر ایجاد یک فضای دل‌نشین و راحت توجه زیادی به سادگی و شیک بودن دارد. بنابراین در چیدمان سبک مدرن بهتر است از تجمل گرایی دوری کنید. همچنین عناصر غیرضروری که فقط باعث شلوغی فضا می‌شوند را کنار بگذارید.

سبک مدرن چیست؟دکوراسیون سبک مدرن

مدرن در اصطلاح یعنی ساده‌سازی و حذف جزئیات است‌. بنابراین دکوراسیون مدرن یعنی طراحی فضایی که دقیقاً با سبک‌های سنتی و کلاسیک در تضاد باشد. از این رو دکوراسیون مدرن پذیرایی تاکید زیادی روی سادگی و ایجاد فضاهای راحت و باز دارد.

ویژگی دکوراسیون سبک مدرن

قبل از اجرای دکوراسیون داخلی سبک مدرن باید اصول اجرای این سبک ساده و شیک را بشناسید. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

الگوهای ساده در دکوراسیون سبک مدرن

قبل از اینکه برای تزئین خانه به سراغ اکسسوری ها و عناصر نمایشی اضافه بروید باید به فکر ایجاد فضاهای خلوت با خط و خطوط صاف و یکدستی باشید.

رنگ‌های خنثی در سبک مدرن

یکی از مهم‌ترین عناصری که در اجرای دکوراسیون سبک مدرن باید رعایت شود استفاده از رنگ‌های خنثی مثل رنگ سفید، طوسی، خاکی و یکسری رنگ‌های محدود است.

استفاده از المان‌های ساده از متریال طبیعی

در عصر مدرن برای ساخت لوازم خانه بیشتر از فلز، چوب و همچنین پلاستیک استفاده می‌شود.‌ به همین دلیل است که در اجرای دکوراسیون شیک و مدرن بیشتر لوازم ساده که ظاهر زیبایی دارند به کار گرفته می‌شوند.

مبلمان با طراحی ساده و مدرن

در اجرای دکوراسیون خانه به سبک مدرن باید به سراغ تخت خواب‌ها و مبلمان ساده با طراحی شیک رفت. در واقع سبک مدرن بیشتر روی کاربری یک وسیله تمرکز دارد تا مجلل بودن و پیچیدگی‌های زیاد آن. بنابراین در طراحی دکوراسیون خانه مدرن کوچک بهتر است از یکدست مبل راحتی و مدرن استفاده کنید.

دکوراسیون سبک کلاسیک مدرن

در دکوراسیون کلاسیک مدرن توجه زیادی روی پلان‌های باز و همچنین ورود نور طبیعی به فضا شده است‌. پس در طراحی دکوراسیون سبک مدرن تنها در همین یک مورد مانند سبک کلاسیک باید از پنجره‌های بزرگ، نورگیر و فضاهای باز خصوصاً برای سالن‌های پذیرایی استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن اتاق خوابدکوراسیون مدرن اتاق خواب

در اجرای طراحی داخلی مدرن لاکچری برای اتاق خواب از کاغذدیواری‌های ساده با رنگ روشن استفاده کنید. تخت خواب شما بیشتر از هر گونه زرق و برقی باید کارایی خوبی داشته باشد. لازم است سرویس خواب با رنگ ساده و آرامش بخشی را انتخاب کنید‌.

انواع دکوراسیون سبک مدرن

دکوراسیون مدرن دنیای گسترده‌ای از ایده‌های خلاقانه و ترفندهای نوآورانه است‌. بنابراین شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود هر نوع فضای زیبایی را خلق کنید‌. البته هیچ‌گاه استفاده از مبلمان ساده، لوازمات رنگ روشن و حذف جزئیات اضافه را فراموش نکنید.

البته در طراحی دکوراسیون داخلی سبک مدرن می‌توانید از نمونه‌های زیادی الگوبرداری کنید مانند:

  • دکوراسیون مدرن صنعتی
  • دکوراسیون مدرن کلاسیک
  • دکوراسیون مدرن اواسط قرن
  • دکوراسیون مدرن اسکاندیناوی
  • دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

سبک مدرن در چیدمان منزل

در صورت استفاده از مبل در دکوراسیون سبک مدرن به سراغ مبلمان راحتی، مبل ال و کاناپه‌های تک رنگ که طراحی ساده‌ای دارند بروید. تفاوت سبک مدرن و مینیمال در همین ترفندهای ساده است‌. همچنین در انتخاب فرش می‌توانید به جای فرش‌های مجلل از کفپوش های ساده و پرزدار استفاده کنید.

شاید بارها در عکس خانه‌های مدرن و شیک دیده باشید که بهترین سبک در دکوراسیون مدرن چیدمان مبلمان به صورت نیم دایره و یا تمام دایره است. البته می‌توانید با ترفند ماهرانه‌ای از مبلمان ال هم استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون به سبک مدرن

در طراحی سبک دکوراسیون پست مدرن بهتر است از المان‌هایی که حس زندگی و روشنایی به فضا می‌دهند استفاده کنید. مثل گل‌های طبیعی، آینه‌های قدی بزرگ و چراغ‌های پر نوری که در شب فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن هنگام خرید مبل راحتی همیشه رویه مبل را از پارچه‌های ساده که کمترین طرح و نقش را دارند انتخاب کنید. در واقع هر چقدر رنگ پارچه مبل روشن‌تر باشد حس مدرن‌تر و جدیدتری را به خانه می‌دهد.

بهترین دکوراسیون سبک مدرن

اگر تمایل زیادی به طراحی دکوراسیون منزل مدرن و شیک دارید لازم است در اجرای دکوراسیون خانه سبک مدرن تجملات و استفاده از لوازم پرزرق و برق را کنار بگذارید. سپس با کمک یکدست مبلمان ساده، پرده‌های حریر روشن که در تمام طول روز نور طبیعی را به فضای خانه دعوت می‌کنند کمک بگیرد.

البته اگر مایل هستید ما در مجموعه بزرگ مبل آوان می‌توانیم سبک‌های جدیدی از مبلمان راحتی، مبلمان ال و سایر تخت خواب‌های ساده و شیک را برای اجرای دکوراسیون سبک مدرن به شما پیشنهاد دهیم.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *