تفاوت مبل مدرن و کلاسیک در چیست؟ کدام را بخریم؟

جستجو
تفاوت مبل مدرن و کلاسیک
آنچه در این مقاله میخوانید

تفاوت مبل مدرن و کلاسیک در جنس مبلمان و طراحی خاص هر کدام از آن‌ها است‌. اگر چه مبل مدرن و کلاسیک هر دو جزو پرفروش ترین مبل‌های بازار به شمار می‌آیند؛ اما با توجه به تفاوت مبل مدرن و کلاسیک هر کدام از این مبلمان کاربرد خاصی را برای افراد فراهم می‌کنند. پس برای اینکه تفاوت مبل مدرن و کلاسیک را به وضوح متوجه شوید بهتر است در ادامه به معرفی طراحی و مصالح به کار رفته در هر یک از مبلمان مدرن و کلاسیک بپردازیم تا فرق مبل کلاسیک و مدرن را بهتر متوجه شویم.

خرید مبل مدرن

مبل مدرن چیست ؟ مبل مدرن یک نوع مبلمان جدید است که طی سال های اخیر روانه بازارهای فروش شده است. معمولاً این مدل مبل‌ها بسیار راحت هستند و نشیمنگاه آرام بخشی دارند ولی از لحاظ لوکس بودن و زرق و برق داشتن به پای مبلمان کلاسیک نمی‌رسند. در واقع طراحی ساخت مبلمان مدرن سادگی خاصی دارد و تولیدکنندگان سعی می‌کنند تا برای ساخت این نوع مبلمان جدید تماماً از پارچه‌های متنوع استفاده کنند.

پس اگر به دنبال یک نمونه مبل که زیاد شلوغ نباشد و هنگام نشستن روی آن حس راحتی داشته باشید به شما خرید مبل مدرن را پیشنهاد می‌دهیم. مهم‌تر اینکه مبلمان مدرن وزن کمتری نسبت به مبلمان کلاسیک دارد و قیمت آن هم ارزان‌تر است.

انواع مبل مدرن

انواع مبل مدرن

مبلمان مدرن به دلیل ساختار ساده و همچنین تنوع زیادی که نسبت به مبل‌های کلاسیک دارند در نمونه‌های فراوانی مانند مبل چستر فیلد، مبل تختخواب شو راحتی و مبل ال تولید و عرضه می‌شوند. معمولاً پارچه‌ای که برای ساخت مبلمان مدرن به کار می‌روند از نوع نخی، پلاستیکی، چرم و یا ترکیبی از این نوع پارچه‌ها است. طراحی این نوع مبلمان هم بیشتر به شکل دسته‌های گرد و یا دسته‌های خمیده است. پایه‌های کوتاهی هم دارند که بیشتر از جنس راش و یا چوب صنوبر است؛ ولی در ظاهر مبل مدرن چوب زیادی دیده نمی‌شود.

مبل راحتی امیز

مبل راحتی امیز

با طراحی مدرن و راحتی فوق‌العاده، مبل راحتی امیز به شما حس آرامش و شیکی منحصر به فردی می‌بخشد. این مبل با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده و انتخابی ایده‌آل برای نشیمن خانه شماست. برای تماشای عکس‌های بیشتر و اطلاعات کامل‌تر، صفحه مبل راحتی امیز را مشاهده نمایید.

مبل راحتی سنسو

مبل راحتی سنسو

مبل راحتی سنسو با طراحی زیبا و مدرن و ارگونومیک، تمام نیازهای شما برای یک استراحت بی‌نقص را فراهم می‌کند. این مبل، ترکیبی از راحتی و شیکی است که به فضای شما جذابیت می‌بخشد. برای مشاهده عکس‌های بیشتر و آشنایی با جزئیات، صفحه مبل راحتی سنسو را ببینید.

مبل راحتی ملودی

مبل راحتی ملودی

با مبل راحتی ملودی، تجربه‌ای نو و مدرن از راحتی و زیبایی را به خانه خود بیاورید. این مبل با طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالای ساخت، انتخابی ایده‌آل برای هر سلیقه‌ای است. برای دیدن عکس‌های بیشتر و کسب اطلاعات کامل، صفحه مبل راحتی ملودی را مشاهده کنید.

مبل راحتی آواندا

مبل راحتی آواندا

مبل راحتی آواندا با طراحی شیک و مدرن، فضایی دلنشین و راحت را برای شما ایجاد می‌کند. این مبل با ترکیب بی‌نظیری از راحتی و زیبایی، انتخابی ایده‌آل برای نشیمن خانه شماست. برای دیدن عکس‌های بیشتر و اطلاعات بیشتر، صفحه مبل راحتی آواندا را مشاهده نمایید.

مبل راحتی بنوتی

مبل راحتی بنوتی

مبل راحتی بنوتی با طراحی ارگونومیک و کیفیت بالای ساخت، نهایت مدرنیته و راحتی و استحکام را برای شما به ارمغان می‌آورد. این مبل با ظاهر شیک و مدرن، انتخابی عالی برای هر فضایی است. برای مشاهده عکس‌های بیشتر و اطلاعات بیشتر، صفحه مبل راحتی بنوتی را ببینید.

با مشاهده هر یک از صفحات مورد نظر، با ویژگی‌ها و عکس‌های بیشتر محصولات آشنا شوید و خریدی مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنید.

خرید مبل کلاسیک

یکی از محبوب ترین مبل‌هایی که سال‌هاست در بین مردم فروش بالایی دارد مبلمان کلاسیک است. این نوع مبل‌های زیبا ویژه سلیقه‌های سخت پسند است؛ زیرا مبلمان کلاسیک خصوصاً مبل سلطنتی که یکی از پرفروش‌ترین سبک کلاسیک است علاوه بر خاص کردن دکوراسیون خانه نیز به فضای خانه و افراد آن یک حس وقار و بزرگی می‌بخشد.

بدنه مبلمان کلاسیک از چوب‌های برش خورده و منبت شده است که به شکل ظریفی در کنار هم قرار گرفته‌اند‌. سپس بدنه و تکیه گاه مبل کلاسیک از نوعی پارچه‌های زیبا مثل مخمل پوشانده می‌شود.

انواع مبل کلاسیک

امروزه تولیدکنندگان مبل منبت، مبل کلاسیک را به نمونه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند و آن‌ها را با نام‌های خاصی به فروش می‌رسانند‌ برخی از این نوع سبک مبلمان نیز مبل کلاسیک فرانسوی و مبل کلاسیک انگلیسی است‌. معمولاً چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک انحناهای خاصی دارند و ساخت آن‌ها به صورت خاصی است‌. امروزه بیشتر مشتریان دوست دارند تا چوب به کار رفته در مبل کلاسیک به صورت تاج دار و به رنگ طلایی باشد که همین موضوع باعث تفاوت مبل مدرن و کلاسیک به طور آشکار شده است.

 مبل کلاسیک برشا

 مبل کلاسیک برشا

مبل کلاسیک برشا مدلی فاخر، زیبا و راحت به سبک نئوکلاسیک میباشد که به دلیل وجود معرق کاری های ظریف و منبت کاریهای انجام شده روی حاشیه های چوبی مبلمان، کمی هم به سبک کلاسیک نزدیک شده است. استفاده از رنگ چوب مشکی براق مدل برشا را برای مدرن پسندها نیز جذاب کرده است.برای مشاهده عکس‌ها و کسب اطلاعات بیشتر، صفحه مبل کلاسیک برشا را ببینید.

مبل کلاسیک چتری

مبل کلاسیک چتری

مبل کلاسیک چتری محصولی خاص و آوانتیک به شمار میرود و برای دیزاین یک فضای خصوصی یا دونفره آتلیه ها سالن کتابخوانی و مواردی از این قبیل کاربرد دارد. تمامی قسمت های چوبی از چوب سوپر راش گرجستان ساخته شده و استفاده از پوست و چرم طبیعی جلوه‌ی بسیار خاصی به این مبل منحصر به فرد بخشیده است.جهت دیدن تصاویر بیشتر و آگاهی از جزئیات، به صفحه مبل کلاسیک چتری مراجعه کنید.

مبل کلاسیک رزت

مبل کلاسیک رزت

مبل کلاسیک رزت در دسته بندی مبل کلاسیک قرار میگیرد اما به دلیل ظرافت زیاد در منبت ها و برش های چوب و همچنین استایل خاص کاناپه ها و تک نفره های میزبان، مورد توجه علاقمندان به سبک نئوکلاسیک نیز قرار میگیرد. این مدل دارای کاناپه های کینگ سایز می باشد که مناسب استفاده تا 5 نفر نیز می باشد.برای مشاهده عکس‌های بیشتر و دریافت اطلاعات کامل، صفحه مبل کلاسیک رزت را بررسی نمایید.

مبل کلاسیک فانتونی

مبل کلاسیک فانتونی

ست مبل کلاسیک فانتونی به سبک نئوکلاسیک و به نوعی کلاسیک طراحی شده و برگرفته از مدل های فرانسوی می باشد. به دلیل استایل خاص و نشیمن بسیار راحت و انتخاب رنگ خنثی برای چوب و پارچه، به عنوان مبل جهیزیه در بین زوجهای جوان طرفداران زیادی دارد.به منظور تماشای تصاویر بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر، صفحه مبل کلاسیک فانتونی را مشاهده کنید.

 مبل کلاسیک موندیال

 مبل کلاسیک موندیال

ست مبل کلاسیک موندیال به سبک نئوکلاسیک طراحی و تولید شده است و برای استفاده در فضای پذیرایی مناسب میباشد. از مشخصه های اصلی این طراحی، قطر کم و ظرافت حاشیه های چوبی دور تا دور کاناپه ها، تک نفره ها و صندلی های غذاخوری است که برجستگی های چوب با طرحی متفاوت به شکل برگ و صدف برش خورده است. پایه ها و استراکچر ست مبلمان کلاسیک موندیال در عین ظرافت از استحکام بالایی برخوردار است. برای دیدن عکس‌های بیشتر و اطلاعات جامع، صفحه مبل کلاسیک موندیال را ملاحظه نمایید.

مهمترین تفاوت مبل مدرن و کلاسیک

انواع مبل کلاسیک

دقت کنید ساختار مبلمان کلاسیک از جنس چوب‌های مقاوم و با اصالت است که همین موضوع سبب می‌شود تا مبلمان کلاسیک طول عمر بالایی نسبت به مبلمان مدرن داشته باشند. در واقع علت گران بودن قیمت مبل کلاسیک هم همین موضوع است‌. البته استفاده از چوب‌های مقاوم در ساختار مبلمان کلاسیک باعث شده است تا این سبک مبل‌ها دارای ساختاری خشک و سفت باشند‌.

همچنین شخص در هنگام نشستن زیاد احساس راحتی نکند‌. افراد برای زیبایی هر چه بیشتر مبلمان کلاسیک از تعدادی بالشتک به نام کوسن استفاده می‌کنند. در نهایت نوع منبت و پارچه به کار رفته در مبل کلاسیک باعث شکوه و زیبایی آن خواهد شد. اما مبلمان مدرن دارای یک کلاف چوبی در زیر پارچه‌های رنگارنگ است که ساختار نرم و بسیار راحتی را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

در حقیقت مبلمان کلاسیک و مدرن دو سبک داخلی متفاوت هستند که هر کدام ویژگی‌ها و طرح‌های خاص خود را دارند. در ادامه تفاوت‌های اصلی بین این دو سبک را بررسی می‌کنیم:

  1. طراحی و ظاهر:

    • مبلمان کلاسیک: این نوع مبلمان معمولاً دارای طراحی‌های سنتی، با خطوط منحنی، حکاکی‌ها، و جزئیات چوبی یا مجسمه‌های معماری است. ظاهر آنها غالباً با دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک ترکیب می‌شود.
    • مبلمان مدرن: معمولاً دارای طراحی‌های ساده، خطوط شیب‌دار، و استفاده از مواد مدرن مانند فلز، شیشه، و مواد صنعتی است. ظاهر آنها با دکوراسیون‌های مدرن و معاصر هماهنگی بیشتری دارد.
  2. مواد ساخت:

    • مبلمان کلاسیک: معمولاً از چوب با کیفیت، مانند نوع‌های مختلف چوب‌ها، می‌تواند با استفاده از پارچه‌های مختلف مانند پشم، مخمل، یا چرم همراه باشد.
    • مبلمان مدرن: می‌تواند از مواد مختلفی از جمله فلز، شیشه، چرم مصنوعی، و پارچه‌های مدرن ساخته شود.

ویژگی‌های مبل مدرن چیست؟

ویژگی‌های مبل مدرن چیست؟

انتخاب طرح و رنگ دلخواه در بین نمونه‌های مختلفی از مبلمان مدرن به دقت زیادی نیاز دارد؛ زیرا اصلی‌ترین ویژگی‌های مبل شیک و مدرن طراحی ساده انواع مبل مدرن است که سبب ایجاد فضایی مینیمال برای خانه و یا محل کارتان می‌شود‌. از دیگر ویژگی‌های مهم مبلمان مدرن خطوط و لبه‌های صاف آن‌ها است، بنابراین سرویس مبلمان مدرن در واقع با طراحی دکوراسیون ساده و الگوهای سرد متناسب است. از این رو انواع مبل مدرن را باید زیرمجموعه‌ای از مبلمان راحتی و مبلمان نیمه راحتی دانست. دقت کنید در سبک مبلمان مدرن به وضوح دیده می‌شود که هیچ نوع جزئیات اضافه‌ای وجود ندارد. در واقع هر چقدر که مبل های مدرن ساده‌تر باشند جلوه و شکوه بیشتری را به دکوراسیون مدرن می‌بخشند.

تفاوت کاربرد مبلمان کلاسیک و مبل مدرن

اگر توجه کرده باشید تمام مبلمان مدرن اعم از مبل راحتی و مبل نیمه راحتی همگی دارای یک مبل ۳ نفره یا ۲ نفره به نام کاناپه هستند و هیچ قرینگی در بین تعداد مبل های مدرن وجود ندارد. از طرفی نشیمنگاه تمام مبل های مدرن از قبیل مبل ۳ نفره، مبل ۲ نفره و مبل های تک نفره همگی به یک صورت است و هیچ تمایزی برای نشستن افراد روی یک ست مبل مدرن در نظر گرفته نمی‌شود‌. در حالی که اصلاً کاناپه ۲ نفره در مبلمان کلاسیک وجود ندارد‌. از طرفی دو عدد از مبل های کلاسیک با نام مبل میزبان با طراحی خاص برای تکمیل ست مبل کلاسیک در نظر گرفته شده است. اصولاً نشستن روی مبل های میزبان زیاد راحت نیست در حالی که نشیمنگاه مبل های ۳ نفره و تک نفره مبلمان کلاسیک طراحی راحتی دارند.

فرق مبل مدرن و کلاسیک

یکی از ویژگی‌های مبل مدرن مینیمال استفاده از فضاهای خالی در منزل و یا محل کار است. در حقیقت طراحی مبلمان مدرن از جمله مبل ال به گونه‌ای است که با پر کردن فضاهای خالی می‌تواند فضاهای مختلف را بزرگ‌تر و جذاب‌تر نشان دهد‌. در حالی که انواع مدل مبل کلاسیک بیشتر روی خودنمایی طرح و رنگ مبلمان تمرکز دارد. پس مبلمان کلاسیک خصوصاً مبل سلطنتی حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. از این رو در هنگام خرید انواع مبل کلاسیک یا مدرن بهتر است برای خریدی رضایت‌بخش حتماً هنگام مشاوره با کارشناسان مجموعه بزرگ مبل آوان نیز متراژ فضای مورد نظرتان را در اختیار کارشناسان فروش ما قرار دهید.‌

تفاوت چیدمان مبل مدرن و کلاسیک

تفاوت چیدمان مبل مدرن و کلاسیک

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید مبل مدرن مربوط به نحوه چیدمان آن‌ها است؛ زیرا در زمان چیدمان انواع مبل مدرن می‌توانید خلاقیت بیشتری را برای طراحی دکوراسیون به خرج دهید؛ زیرا چیدن مبل های مدرن اصلاً از هیچ الگوی خاصی پیروی نمی‌کند. پس می‌توانید به هر شکلی که دوست دارید مبلمان مدرن را در فضای داخلی منزل و یا محل کارتان قرار دهید؛ ولی برای چیدمان مدل جدید مبل کلاسیک حتماً باید قرینگی و چیدمان خاصی را رعایت کنید. پس یکی از اصلی‌ترین تفاوت مبل مدرن و کلاسیک انتخاب چیدمان صحیح این دو نمونه مبل در نقاط کانونی فضاهای مورد نظرتان است.

مبل کلاسیک بهتره یا مدرن

در پاسخ این سؤال که مبل کلاسیک بهتر است یا مبل مدرن تفاوت‌های زیادی را با یکدیگر بررسی کردیم. پس اینکه کدام یک از مبلمان کلاسیک یا مدرن در طراحی منزل و یا محل کار شما مناسب است تنها به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد؛ زیرا تزئینات مبل مدرن در حقیقت همان دوخت‌های زینتی مانند چستر، حصیری یا پلیسه و…‌ است. پس در انواع مبل مدرن هر گونه نقش و نگار سنتی و کلاسیک حذف شده است و تنها به روی الگوهای نوین مانند طرح هندسی، ماربل و یا ابروبادی و بافت‌های متنوع توجه شده است. در حالی که تزئینات انواع مبل کلاسیک از قبیل مبل مصری کلاسیک و مبل ایتالیایی کلاسیک به دور از هر گونه سادگی بیشتر به صورت تجملاتی و نشانی از شکوه و قدرت انجام می‌شود.

راهنمای خرید مبل مدرن و کلاسیک

راهنمای خرید مبل مدرن و کلاسیک

مبلمان مدرن تاریخچه‌ای پربار و کهنی ندارد؛ ولی در طی چند سال اخیر به خوبی توانسته طرفداران زیادی پیدا کند؛ زیرا تطابق زیادی با فضاهای متراژ پایین و خانه‌های آپارتمانی دارد. به همین دلیل جزو پرفروش ترین مبل در بازار به شمار می‌آید. برخلاف مبلمان مدرن، مبل کلاسیک از اوایل قرن ۱۵ اولین بار در اروپا تولید شد‌ و اکنون در طرح و رنگ‌های متنوع در اوج شکوفایی و جذابیت خود قرار دارد. به همین دلیل مبلمان کلاسیک جزو مبل های لوکس و باوقاری است که بیشتر برای سبک دکوراسیون با اصالت و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

و اما در کلام آخر باید گفت تفاوت مبل مدرن و کلاسیک بیش‌تر در طراحی آن‌ها است‌. مبل‌های مدرن بیشتر روی نرمی و راحتی مصرف کننده تاکید دارند و برای هر مکانی اعم از خانه، محل کار، اقامتگاه، هتل و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. به همین دلیل هر رنگ پارچه‌ای را می‌توان برای مبلمان مدرن به کار برد؛ ولی مبل کلاسیک بیشتر روی زیبایی و چشم نوازی دکوراسیون تاکید دارد. به همین دلیل بیشتر رنگ پارچه مبلمان کلاسیک به صورت رنگ‌های گرم مثل رنگ کرم، سورمه‌ای و غیره انتخاب می‌شود‌.

با این حال اگر هر کدام از این دو سبک را دوست دارید و به دنبال خرید جدیدترین و مرغوب ترین مبلمان از بهترین مراکز هستید می‌توانید از نمونه‌های زیاد مبل مدرن و کلاسیک در فروشگاه بزرگ مبلمان آوان دیدن فرمایید. سپس در صورت انتخاب هر نمونه مبل مدرن و کلاسیک سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا محصول خریداری شده در اسرع وقت درب منزل در هر نقطه از کشور به شما تحویل داده شود‌.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *