۷ تا از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

جستجو
اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان
آنچه در این مقاله میخوانید

علاوه بر اینکه خرید سبک درست مبلمان اهمیت زیادی دارد، چیدمان آن نیز بسیار مهم و اساسی است. از این رو ما سعی کرده‌ایم در این مقاله 7 تا از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان که افراد زیادی با آن مواجه می‌شوند را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا اگر مهم‌ترین اشتباهات رایج در این زمینه را بدانید در زمان چیدمان اتاق پذیرایی، دچار سردرگمی نخواهید شد و راحت‌تر تشخیص خواهید داد که باید از چه مرحله‌ای شروع کنید.

لیست اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

لیست اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

در ادامه لیست اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان را شرح می‌دهیم. این اشتباهات باعث می‌شود خانه شما کوچک‌تر به نظر آید و منزل‌تان ظاهری شیک، راحت و زیبا نداشته باشد. برای جلوگیری از این مشکلات همراه ما باشید.

قرارگیری مبل ها رو به تلویزیون

شاید برای بسیاری از افراد خرید و انتخاب مبلمان مناسب برای فضای خانه‌شان سخت باشد اما برای افراد بیشتری سخت‌تر از این مرحله چیدمان درست مبلمان است. زیرا قرار گرفتن مناسب و مبلمان در دکوراسیون خانه و راحتی استفاده از آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در این بین یکی از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان چیدن مبل ها رو به تلویزیون و به شکل اتوبوسی است.

در حالی که نشیمن و پذیرایی قسمتی برای جمع شدن و برگزاری دورهمی ‌ها است و در این فضا افراد ترجیح می‌دهند وقتی با یکدیگر صحبت می‌کنند روبروی یکدیگر بنشیند اما با این نحوه چیدمان مبلمان قطعاً فضایی برای مکالمه وجود نداشته و این روش کاملاً اشتباه است.

چسباندن مبلمان به دیوار از دیگر اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

در بررسی ۷ تا از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان اگر بخواهیم پرتکرارترین اشتباه را بررسی کنیم، چسباندن مبلمان به دیوار است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر مبلمان را به دیوار بچسبانند فضای خانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود اما با این کار خانه کوچک و خفه به نظر خواهد رسید. در واقع بهتر است مبلمان کمی از دیوار پشت خود فاصله داشته باشد تا فضای مناسب‌تر برای گفتگوهای صمیمانه به وجود آید.

استفاده از تعداد کم یا زیاد مبلمان

از دیگر اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان به ویژه هنگام خرید مبل کلاسیک ، استفاده از تعداد کم یا زیاد مبلمان است. مثلاً در بعضی از فضاها تعداد زیادی مبلمان استفاده‌شده که فضا را بسیار کوچک کرده و رفت و آمد و نشستن در آن سخت شده است. از طرف دیگر در اتاق‌هایی که مبلمان کم وجود دارد افراد برای حرف زدن با یکدیگر باید با صدای بلند صحبت کنند که این امر اشتباه است.

در واقع باید دقت داشته باشید مبل‌هایی که در کنار هم قرار دارند حدوداً 45 سانتی‌متر باید از هم فاصله داشته باشند و مبل‌هایی که روبروی هم قرار می‌گیرند نیز نباید بیشتر از 270 سانتی‌متر از هم فاصله بگیرند.

اگر خانه شما کوچک است و دوست دارید بزرگتر به نظر برسد و چیدمانی شیک داشته باشید، حتما مطلب مبل مناسب خانه کوچک را بخوانید. این مقاله شما را در چیدن بهتر دکوراسیون منازل با فضای کوچک کمک می‌کند.

قرارگیری مبلمان در مقابل ورودی نشیمن

در صورتی که مبلمان را در قسمت ورودی نشیمن بچینید، به طوری که پشت مبلمان به ورودی نشیمن باشد این کار موجب می‌شود تا افراد که بر روی این مبلمان نشسته‌اند امکان دیدن افرادی را که وارد خانه می‌شوند نداشته باشند و این موقعیتی ناراحت‌کننده است؛ از این رو جزو اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان به شمار می‌رود پس پیش از خرید مبل چستر این امر را در نظر بگیرید.

عدم استفاده از نقطه کانونی مناسب

نقطه کانونی مناسب حتماً باید در فضاها استفاده شود و در واقع می‌توان گفت جزو مهم‌ترین نکات برای چیدمان اصولی مبلمان است. اگر هر فضایی تنها یک نقطه کانونی داشته باشد دکوراسیون جالبی خواهد داشت در غیر این صورت شلوغ و به هم ریخته به نظر می‌رسد این نکته به ویژه موقع خرید مبل ال باید مورد توجه باشد.

معمولاً در فضای نشیمن تلویزیون یا شومینه به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شود که در این صورت باید بزرگ‌ترین مبل روبروی آن قرار گرفته و مابقی مبل‌ها در اطراف آن چیده شود و چیدمان همه عناصر به محوریت نقطه کانونی انجام شده تا فضا منظم به نظر برسد.

انتخاب فرش با اندازه نامناسب

در بین اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان، انتخاب نادرست فرش نیز بسیار به چشم می‌خورد. به طوری که اگر اندازه فرش اشتباه باشد جلوه‌ای نامتعادل در اتاق به وجود می‌آورد. مثلاً چنانچه سه پایه از مبل روی فرش و یک پایه آن بیرون از فرش باشد چیدمان مبلمان نامنظم خواهد بود.

با این حال یا باید فرشی انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه پایه‌های مبل روی فرش باشد یا اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که هر چهار پایه مبل بیرون از فرش باشد. همچنین اگر تنها دو پایه جلویی مبل روی فرش باشد نیز فضا منظم به نظر خواهد رسید.

تفکیک نکردن چیدمان دو دست مبلمان

تفکیک نکردن چیدمان دو دست مبلمان

در صورت استفاده از دو دست مبلمان در فضاهای بزرگ، تفکیک کردن چیدمان دو دست مبل اهمیت زیادی دارد. مثلاً در صورتی که بخواهید از یک دست مبل سلطنتی استفاده کنید و خرید مبل راحتی را هم برای همان مکان داشته باشید هر دست مبل باید به صورت کاملاً جداگانه و تفکیک شده چیده شود تا فضایی مناسب‌تر ایجاد گردد.

چیدمان مبل خونه چطور باشه؟

پس از اینکه انتخاب مبلمان را متناسب با فضای خانه‌تان به درستی انجام دادید مرحله بعد چیدمان درست و اصولی مبلمان است. با این حال لازم است بدانید بررسی اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان به شما کمک می‌کند تا فضای زیباتر و کاربردی‌تر داشته باشید.

حال چنانچه شما هم به دنبال خرید و چیدمان بهترین نوع مبلمان هستید لازم است بدانید فروشگاه بزرگ مبلمان آوان تمامی محصولات و خدمات در زمینه انواع مبلمان میز و سرویس خواب را با بهترین کیفیت از جمله مرغوب‌ترین نوع پارچه و چوب، به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. برای مشاوره درباره نحوه انتخاب، سفارش و کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان آوان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *